همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور دانشجویان از ابلاغ بخشنامه حفظ ایمنی سرویس‌های دانشجویی، سلف سرویس‌ها، خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاهی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی خبر داد.

اتوبوس

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی با بیان این مطلب، با اشاره به حساسیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه ایمنی سرویس‌های دانشجویی و ساختمان‌های دانشگاه‌ها و ابلاغ بخشنامه‌ای در این زمینه، افزود: اخیراً در قالب بخشنامه‌ای ضرورت حفظ موارد ایمنی را به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که یکی از موارد این بخشنامه به سرویس‌های دانشجویان مربوط می‌شود که بر اساس آن دانشگاه‌ها موظف هستند ایمنی خودروها را از طریق معاینه فنی و سلامت راننده کنترل کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین یادآور شد: البته در بخشنامه فوق توصیه‌های ایمنی فقط به موضوع سرویس‌های دانشجویی خلاصه نمی‌شود؛ در بخش‌های دیگر این بخشنامه ضرورت ایمنی تمامی بخش‌های دانشگاه نظیر خوابگاه‌های دانشجویی، سلف سرویس‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و حتی ساختمان‌های دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفته است تا با رعایت این امر از بروز سانحه احتمالی پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: حساسیت توجه به ایمنی دانشگاه‌ها، سرویس‌های دانشجویی و ساختمان‌ها بعد از وقوع سانحه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که بر اثر آن تعدادی از دانشجویان جان خود را از دست دادند، از اهمیت زیادی برخوردار شد و بر این اساس مجدداً به دانشگاه‌ها تاکید کردیم توجه اساسی به این موضوع داشته باشند. اگرچه همواره این موضوع مورد توجه وزارت علوم بود، اما بخشنامه اخیر ما یادآوری و تاکید مجدد جهت مراقبت بیشتر برای ممانعت از سوانح احتمالی است.

کد خبر 430381
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha