همشهری آنلاین: معاون رییس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه روحانی تنگ‌نظری‌ها را قبول ندارد نسبت به بکارگیری اقوام، مذاهب و زنان اعتقاد جدی دارد، گفت: اگر در انتصابات مواردی صورت می‌گیرد که نارضایتی اقوام و مذاهب را در پی دارد، تصمیم رییس جمهور نیست.

حسینعلی امیری

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در دیدار با نخبگان استان کردستان اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی که مهمترین سند کشور و میثاق ملی است، اداره کشور بر اساس آرای عمومی صورت می‌گیرد و نظام دموکراسی کشور بر اساس انتخابات پایه گذاری شده است.

وی افزود: انتخابات از برکات انقلاب اسلامی است که به مردم اجازه می‌دهد در سرنوشت سیاسی خود تأثیرگذار باشند و بنابراین رأی مردم به روحانی رأی معناداری بود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس عنوان کرد: مردم پای صندوق‌های رأی اراده خود را ابراز کرده و به عقلانیت و تدبیر و جلوگیری از ایران هراسی رأی دادند.

وی به دوران پیش از ریاست جمهوری روحانی اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره قطعنامه‌های متعددی علیه ایران صادر شد که هنوز هم آثار حقوقی آن قابل مشاهده است که با تدبیر و مدیریت رئیس جمهور و تلاش تیم مذاکره کننده و حمایت مردم و همچنین حمایت‌های رهبری قطعنامه‌ای صادر شد که آثار قطعنامه‌های پیشین را از سر ایران برداشت.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام، گفت: گرچه با این بدعهدی با تحریم‌های ظالمانه مواجه شدیم اما امروز ایران هراسی وجود ندارد و ایرانیان را مردمی نه جنگ طلب بلکه صلح جو می‌شناسند.

امیری، با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا تنها با ایران نبوده و با همه شرکای خود این کار را کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با این وجود برجام کماکان آثار حقوقی خود را دارد ولو اینکه تحریم‌های امروز با تحریم‌های سازمان ملل متفاوت است.

وی کشور را درگیر یک نبرد اقتصادی رسانه‌ای دانست و افزود: گرچه در این نبرد هزینه زیادی باید پرداخت اما این هزینه‌ها در راستای حفظ استقلال سیاسی کشور است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس عنوان کرد: دشمنان به دنبال شکل دادن اعتراضات گسترده در کشور و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی بودند که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و هوشیاری مردم این توطئه رسانه‌ای شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حال حاضر نیز به دنبال سوءاستفاده از رخنه اقتصادی است، اعلام کرد: در تلاشیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

امیری مهمترین مؤلفه قدرت ملی را داشتن وحدت، انسجام و اتحاد ملی دانست و گفت: آنچه پس از ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران را سرپا نگه داشته و از بحران‌های مختلف عبور داده است وحدت است و با وجود اعتماد و وحدت ملی از بحران‌های کنونی هم عبور خواهیم کرد.

امیری شایسته سالاری را از خواسته‌ها و عقاید برجسته رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: روحانی تنگ نظری‌ها را قبول ندارد و نسبت به بکارگیری اقوام و مذاهب مختلف و زنان نیز اعتقاد جدی دارد.

امیری با اشاره به اینکه دولت از عقب ماندگی‌های تاریخی کردستان بی اطلاع نیست، تاکید کرد: رئیس جمهوری همواره بر رساندن شاخص‌های توسعه کردستان با استان‌های هم سطح تاکید داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس پس از شنیدن سخنان نخبگان و برگزیدگان استان، اعلام کرد: که نتایج را پس از بررسی به استاندار کردستان اعلام خواهد کرد تا به اطلاع مردم استان برسد.

کد خبر 430380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha