همشهری آنلاین: تنش‌های سیاسی در اتیوپی تقریبا ۳ میلیون نفر را آواره کرده است. دو سوم آنها از جنگ گریخته‌اند و بقیه از خشکسالی و سیل

بحران آوارگان در اتیوپی؛ ۸ میلیون نفر به کمک های غذایی فوری نیازمندند

اصلاحات دموکراتیک به اجرا گذاشته شده از سوی ابی احمد نخست وزیر اتیوپی، انحصار قدرت سیاسی و اقتصادی در این کشور را با چالش مواجه کرده است. در اثر تنش‌ها سیاسی، خشونت های بین قومی در سراسر کشور گسترش یافته است.

تقریبا ۳ میلیون نفر آواره شده‌اند و از این تعداد، دو سوم از جنگ و بقیه از خشکسالی و سیل گریخته‌اند. تقریبا هشت میلیون نفر هم اکنون در این کشور به کمک غذایی اضطراری نیازمندند.

کولوجی بزرگترین اردوگاه آورگان داخلی در ایالت سومالی در شرق اتیوپی است. این اردوگاه ۸۰ هزار نفر را در خود جای داده است که بیشتر متعلق به گروه قومی سومالیایی‌هاست که از منطقه ارومیای اتیوپی آمده‌اند. تقریبا هر روز خانواده ‌های جدیدی از راه می‌رسند و بیشتر ساکنان این اردوگاه بیشتر از یک سال است که در این اردوگاه ساکن‌ هستند.

کمیسونر اروپایی برای کمک های بشردوستانه آخر ماه دسامبر گذشته از کمپ کولوجی دیدار کرد. کریستوس استایلینیدز از کمک ۸۹ میلیون یورویی برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خبر داده است.

حدود ۶۰۰ اردوگاه برای آوارگان اتیوپی در این کشور برپا شده است.

کد خبر 430354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha