پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت پاکستان پنجشنبه در واکنش متقابل به احضار «سهیل محمود» سفیر پاکستان در دهلی نو، سفیر هند را در این کشور به وزارت امور خارجه فراخواند.

پاکستان سفیر هند را احضار کرد

به گزارش ایرنا، دولت هند پیش از این «سهیل محمود» سفیر پاکستان در دهلی نو را در اعتراض به تماس تلفنی «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان با «میر واعظ عمر فاروق» رهبر جدایی طلب کشمیری، به وزارت خارجه این کشور احضار کرده بود.

وزارت امور خارجه هند با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد:معاون وزیر خارجه هند پس از احضار سفیر پاکستان، با بیان نارضایتی شدید دهلی نو به وی اعلام کرد که تماس وزیر خارجه پاکستان با یک رهبر کشمیری اقدامی آشکار برای صدمه به اتحاد هند است و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را نقض می کند.

دولت پاکستان نیز امروز پنجشنبه در اقدام متقابل، سفیر هند را در این کشور به وزارت امور خارجه فراخواند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه از اقدامات و تلاش های «میر واعظ عمر فاروق» در راستای برجسته کردن مساله کشمیر در تمامی نشست ها و دیدارهای بین المللی تقدیر کرد و گفت:این اقدامات برای تشریح خشونت های انجام شده از سوی نیروهای امنیتی هند در خاک کشمیر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز پنجشنبه در سخنانی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، از دولت هند خواست که موضوعات مربوط به انتخابات آتی را در محدوده جغرافیایی مرزی خود نگه داشته و آن را به پاکستان گسترش ندهد.

محمد فیصل اقدام دولت هند در تروریست خواندن «میر واعظ عمر فاروق» را محکوم کرد.

کد خبر 430315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha