چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «مرز» به کارگردانی علی عباسی در مراسم معرفی برترین‌های سینمای سوئد در سال ۲۰۱۸ برنده پنج جایزه سوسک طلایی از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن شد.

اهداي جايزه سوسك طلايي به علي عباسي كارگردان مرز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «مرز» که داستان یک عشق عجیب را در سوئد امروز روایت می‌کند، شامگاه دوشنبه فاتح مطلق مراسم اهدای جوایز گلدباگ یا همان سوسک طلایی لقب گرفت. فیلم درباره یک پلیس زن است که شامه‌ای قوی دارد است و می‌تواند بر تکیه بر این حس خلافکاران را رهگیری کند. بر اساس همین حس قوی، زندگی زن با زندگی خلافکاری گره می‌خورد که می‌خواهد از مرز بگذرد و سرنوشت آنها به مسیری دیگر می‌افتد.

«مرز» جایزه بهترین فیلم را برای عباسی به ارمغان آورد و ایوا ملاندر برای بازی در آن برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. هر چند چهره او بدون گریم و کیلوهای اضافی داخل فیلم چندان برای حاضران در سالن آشنا نبود. ایرو میلونف، بازیگر فنلاندی «مرز» در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل جایزه برد و فیلم در بخش‌های بهترین طراحی صدا و بهترین طراحی مو و چهره هم توانست جایزه سوسک طلایی را از آن خود کند.

عباسی ۳۷ ساله که با «مرز» نماینده سوئد در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار شده و بهار امسال جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره کن را هم برده بود، نتوانست به جمع پنج نامزد نهایی راه یابد. گرچه فیلم او یک نامزدی اسکار برای سینمای سوئد به ارمغان آورد و باید در بخش بهترین طراحی مو و چهره در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار رقابت کند. رنگ جایزه سوسک طلایی ۲۰۱۹ سبز بود.

نکته جالب پنجاه و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز سوسک طلایی، رسیدن بهترین فیلم خارجی‌زبان به «دله‌دزدها» ساخته هیروکازو کُره-اِدا بود؛ فیلمی که در جشنواره کن ۲۰۱۸ جایزه نخل طلا را برد و به نمایندگی از ژاپن یکی از پنج نامزد نهایی بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان است.

کد خبر 430217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha