سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال قطر با برتری قاطع چهار بر صفر مقابل امارات میزبان جام ملت‌های آسیا، سزاوارانه به فینال این رویداد مهم راه یافت.

تیم ملی قطر

ایرنا نوشت: قطری‌ها که در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا برابر تیم‌های مطرحی چون عربستان، عراق و کره جنوبی به نیمه نهایی رسیده بودند، با برتری قاطع مقابل امارات برای نخستین بار به فینال صعود کردند.

در این دیدار که درورزشگاه «محمد بن زائد» شهرابوظبی برگزار شد، قطر موفق شد امارات را مقابل هواداران خودی با نتیجه 4 برصفر شکست داده و حریف ژاپن در فینال شود.

«بوعلام خوخی» در دقیقه 23، «معز علی» 38 ،«حسن الهیدوس» 81 و «حامد اسماعیل» در دقیقه 3+90 برای تیم تحت هدایت «فلیکس سانچز» اسپانیایی گلزنی کردند.

در دقایق ابتدایی نیمه نخست، بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و بازیکنان 2 تیم به ارزیابی یکدیگر پرداختند.

در دقیقه 11 و به دنبال یک حرکت ترکیبی از میانه میدان بازیکنان قطر پشت محوطه جریمه امارات صاحب موقعیت شدند که «خالد عیسی »سنگربان امارات این حمله را مهار کرد.

در حالیکه بازیکنان تیم ملی امارات روی دروازه قطر حمله جدیدی را طراحی می کردند، مدافعان قطر با توپ ربایی مانع از ادامه حرکت آنان شده و دریک ضد حمله، تیم خود را به گل رساندند.

این گل دردقیقه 23 به ثمر رسید و «بوعلام خوخی» آن را با شوتی زیبا و دقیق درون دروازه تیم امارات جای داد. 

در دقیقه 26 ضربه سر مهاجمان تیم ملی امارات را «سعد الشیب» دروازه بان تیم ملی قطر مهار کرد و مانع از گلزنی بازیکنان حریف شد.

در دقیقه 32 بازیکنان تیم ملی قطر صاحب یک ضربه کرنر شدند که هواداران اماراتی با پرتاب سنگ مانع از ادامه کار شده و این قائله با دخالت مدافعان امارات به پایان رسید.

در دقیقه 38 «معز علی» در پشت محوطه جریمه تیم ملی امارات صاحب توپ شد و با شوتی زیبا توپ را به دور از دستان دروازه بان تیم ملی امارات در قعر دروازه این تیم جای داد.

«آلبرتو زاکرونی» سرمربی تیم ملی امارات با شروع نیمه دوم در ترکیب این تیم تغییراتی ایجاد کرد تا بلکه بازیکنانش گل های خورده را جبران کنند.

این تغییرات سبب شد تا اماراتی ها خطراتی را روی دروازه قطر ایجاد کنند که حملات آنان با درخشش دروازه بان و مدافعان حریف ثمری نداشت.

این پایان کار این دیدار نبود و در دقیقه 81 «حسن الهیدوس» کاپیتان عنابی ها در یک ضد حمله سریع با خالد عیسی دروازه بان تیم ملی امارات تک به تک شد و دروازه این تیم را گشود.

«اسماعیل حسن» ناکامی اماراتی ها را در این دیدار با دریافت کارت قرمز مستقیم در دقیقه 90 کامل کرد.

قطری ها بار دیگر از آشفتگی بازیکنان میزبان سود برده و گل چهارم خود را در دقیقه 94 با ضربه «حامد اسماعیل» که تنها دقایقی از حضورش در میدان می گذشت به ثمر ر ساندند.

با این اوصاف قطر با ارائه فوتبابی شجاعانه با بیشترین گل زده و بدون دریافت حتی یک گل راهی دیدار فینال شد.

پیش از این تیم ملی ژاپن با برتری سه بر صفر مقابل ایران به فینال ر سیده بود.

با این اوصاف تیم های قطر و ژاپن، عصر روز جمعه در دیدار پایانی به مصاف هم می روند.

کد خبر 430158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha