همشهری آنلاین: کتاب بازاریابی بین‌المللی پیشرفته تألیف پروفسور علی صنایعی، استاد تمام دانشگاه اصفهان و احمد سلیمی و با پیشگفتاری از پرویز درگی، مدرس دانشگاه و رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب بازاریابی بین‌المللی پیشرفته منتشر شد

بازاریابی بین‌المللی چیست و چه تفاوتهایی با بازاریابی داخلی دارد؟ پاسخ این پرسش و بسیاری پرسشهای دیگر را در این کتاب بخوانید.

این کتاب، برخلاف بسیاری از کتابهای موجود در بازار، تألیفی است و نه ترجمه‌ای و مؤلفان سعی کرده‌اند تا مبتنی بر بازار ایران و شرایط و مختصات آن در تعامل با بازارهای بین‌المللی، بسیاری از مسائل مهم بازاریابی بین‌المللی را به صورت کاربردی برای خواننده‌ی ایرانی مطرح کنند. کتاب حاوی ۹ فصل است که بخوبی تلاش کرده تا ابعاد و مختصات بازاریابی بین‌المللی را شرح دهد و در آن به موضوعات زیر پرداخته شده است.

در فصل اول، محرکهای اساسی تأثیرگذار بر بازاریابی بین‌الملل و چالشهایی که پیش روی بازاریابان بین‌الملل قرار دارد، مورد بحث واقع شده است. فصل دوم، به مدیریت محصول و برند در عرصه‌ی بازارهای بین‌الملل اختصاص یافته است. در فصل سوم، با عنایت به گسترش و رشد روزافزون بخش خدمات در اقتصاد جهانی، موضوع بازاریابی خدمات در عرصه‌ی بازارهای بین‌المللی تشریح شده است. موضوعات مرتبط با تبلیغات، ترفیع و فروش محصولات در بازارهای بین‌المللی در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفته است. فصل پنجم، به تاکتیکها و استراتژیهای قیمتگذاری، و فصل ششم به مباحث توزیع و حمل‌ونقل در عرصه‌ی جهانی اختصاص یافته است. با توجه به اهمیت روزافزون ارتباطات و گسترش فزاینده‌ی شبکه‌های اجتماعی و نقش آن در ارتباطات بین‌المللی، فصل هفتم به این موضوع اختصاص یافته است. در فصل هشتم، با عنایت به مطرح شدن موضوع تجربه‌ی مشتری طی دهه‌های اخیر، به این موضوع پرداخته شده است. در پایان، فصل نهم کتاب به موضوع گسترش پدیده‌ی جهانی‌گرایی و اهمیت استانداردهای ایزو اختصاص یافته است.

  • چند پیشنهاد برای مطالعه‌ کتاب

۱. کتاب حاضر در فصلهای کاملا مجزا و کاربردی، سعی بر آن دارد که مبتنی بر نیاز مخاطب خود، راهکار و دستورالعمل ارائه دهد. از این رو، اگر شما خدمات صادر می‌کنید، می‌توانید بدون هیچ مقدمه و توضیحی، مستقیما به سراغ فصل سوم کتاب بروید و پاسخ پرسشهای خود را بیابید. همچنین اگر کالا صادر می‌کنید و در مرزهای خارج از کشور به دنبال جایگاهی مناسب برای محصول خود هستید، می‌توانید فصل دوم و پنجم را توأمان مطالعه کنید.

بدین‌رو هیچ ضرورتی ندارد که کتاب حاضر از ابتدا تا انتها و به طور منظم از فصلهای آغازین مطالعه شود. بلکه، هرکسی در هر حرفه و صنعتی می‌تواند از هرکجای کتاب که مورد نیازش است، اقدام به خواندن کند، بی‌آنکه خللی در درک و دریافت مفاهیم اصلی برایش پدید آید.

۲. در خاتمه‌ هر فصل، خلاصه‌ای از مهمترین مطالب فصل آورده شده است که می‌توان در شرایط مختلف، بی هیچ مقدمه‌ و تفصیلی، بلافاصله به آن مراجعه کرد و در کوتاهترین زمان ممکن، جواب گرفت.

۳. برخی مطالب کتاب، کارکردی فراتر از بازاریابی بین‌المللی دارد که مدیران بازاریابی و فروش می‌توانند از آن در موارد مشابه داخلی نیز بهره‌مند شوند. از آن جمله می‌توان به فصل ششم با عنوان "توزیع و لجستیک در عرصه‌ی جهانی"، فصل هفتم با عنوان ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی، فصل هشتم با عنوان مدیریت تجربه‌ی مشتری در بازارهای بین‌المللی و فصل نهم اشاره کرد که استانداردهای ایزو را معرفی می‌کند.

بدین‌رو خواننده می‌تواند با مطالعه‌ی این فصلها، از محتوای آن برای استفاده‌ی داخلی نیز بخوبی بهره‌مند شود.

کد خبر 430139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha