همشهری‌آنلاین: اولین نشست علمی تخصصی کاربردی طراحی منظر شهری طرح شهر رنگی با هم‌اندیشی جمعی از متخصصان فن در حوزه طراحی و نمای شهر در منطقه ۵ برگزار شد.

فراخوان شهر رنگي، منطقه 5

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، ساسان شهبانی، رئیس اداره زیباسازی منطقه به کاربرد رنگ در منظر شهری با استفاده از نظر متخصصان اشاره کرد و با تاکید بر تاثیر دیدگاه‌های تکنولوژی، زیبایی‌شناختی و روان شناسی در رنگ‌آمیزی محیطی به تشریح راهکارهای کلی ایجاد هویت رنگی در سه نقطه پایانه آزادی، محله حصارک و دور رینگ میدان صادقیه در منطقه ۵ پرداخت.

او گفت : مانند طرح بهارستان، این طرح شهروندان را دعوت به مشارکت در زیباسازی و نگهداری شهر می‌کند و موجب شاداب‌سازی و ایجاد حس تعلق به شهر و محله در شهروندان می‌شود. 

شهبانی افزود: خوشبختانه با همکاری حوزه‌های دانشگاهی و بررسی اصول، چهارچوب، معیارها و شاخص‌های تجربه شده در صدد هستیم این طرح را به شکل کاملا اصولی اجرایی کنیم.

در این نشست یکی از کارشناسان حوزه فنی و عمرانی منطقه به تشریح مختصات محلات هدف در منطقه پرداخت و عناصر شاخص شهری در نقاط هدف را تشریح کرد.

کلیه صاحب نظران دانشگاهی و کسانی که به نوعی صاحب ایده در زیباسازی شهر هستند، طی فراخوانی در منطقه گرد هم جمع شدند تا برای زیبایی بصری شهر فکری کنند. اجرایی‌شدن این ایده بعد از گرفتن نظرات و تاییدیه نهایی انجام می‌شود.

کد خبر 429785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha