همشهری‌آنلاین: وزیر خارجه ونزوئلا در سازمان ملل ضرب‌الاجل هشت روزه‌ای را که کشورهای اروپایی برای برگزای انتخابات تعیین کرده بودند رد و در عین حال آمادگی کاراکاس برای مذاکره با دولت آمریکا را اعلام کرد.

وزیرخارجه ونزوئلا

به گزارش ایسنا، خورخه آریزا،‌ وزیر خارجه ونزوئلا در جلسه شورای امنیت اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند برای ما مهلت تعیین کند و به ما بگوید باید درخواست انتخابات جدید را بدهیم یا نه. شما چه کسی هستید که به دولت ما که دارای حاکمیت است، هشدار می‌دهید؟

پیشتر، آلمان، فرانسه و اسپانیا ضرب‌الاجل هشت روزه‌ای را برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا تعیین کرده و هشدار داده بودند در غیر این صورت رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت خواهند شناخت.

آریزا خاطرنشان کرد، امانوئل مکرون،‌ رئیس‌جمهور فرانسه باید به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا بحران جلیقه زردهای کشورش را حل کند.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین تاکید کرد، دولت کاراکاس همچنان برای مذاکره با دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا آماده بوده و هست.

آریزا گفت: ما از زمان انتخاب هوگو چاوز ،رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا در فوریه ۱۹۹۹ و از همان ابتدا ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو تلاش به برقراری ارتباطاتی با آمریکا کرده‌ایم اما تمام تلاش‌های ما به در بسته خورد.

آریزا خاطرنشان کرد، واشنگتن تنها پشت کودتا در ونزوئلا نایستاده بلکه در راس آن است.

او خطاب به دولت آمریکا گفت، قدرت خود را علیه مشروعیت یک دولت به کار می‌گیرید اما باید اکنون همین‌جا دست از این کار بردارید.

وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: این‌که خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان خود را رئیس‌جمهور موقت کشور خوانده و برخی کشورها نیز او را به رسمیت شناخته‌اند برخلاف قانون اساسی کشور ما است. یک نفر بندی در منشور سازمان ملل را به من نشان دهد که در آن اجازه داده شده هر فردی خودش را رئیس‌جمهور بخواند؟

آریزا در ادامه اظهار کرد، دولت کاراکاس از طرح‌های حمایت از انجام مذاکرات داخلی و دستیابی به توافق سیاسی بین مادورو و مخالفانش حمایت می‌کند.

او اضافه کرد، ونزوئلایی‌ها چه در جبهه مخالفان چه دولت، از طریق نشستن دور یک میز تصمیم خواهند گرفت.

کد خبر 429781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha