جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دادگاه ایتالیایی، وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر این کشور را به دلیل جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک ایتالیا، به آدم‌ربایی متهم کرد.

سالويني، وزير كشور ايتاليا

به گزارش فارس، دادگاهی در سیسیل روز پنجشنبه اعلام کرد که ماتئو سالوینی  وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا در معرض اتهام آدم ربایی قرار دارد. این اتهام به این دلیل متوجه سالوینی است که وی در ماه آگوست گذشته مانع از خروج پناهجویان از یکی از کشتی‌های گارد ساحلی شده بود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دادستانی ایتالیا اعلام کرده است که سالوینی ۱۷۷ پناهجو را در کشتی به گروگان گرفته بود. شورای اروپا هم از گسترش بیگانه‌ستیزی در ایتالیا ابراز نگرانی کرده است. با این حال سالوینی با انتشار پیامی ویدئویی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت: «من اعتراف می‌کنم و نیازی به دادرسی نیست. چنین چیزی درست است. من اینکار را کردم و باز هم تکرار خواهم کرد.»

این مقام ایتالیایی که ریاست حزب راست‌گرای افراطی لیگ را بر عهده دارد، همچنین گفت: «من خطر سه تا ۱۵ سال زندان را با جلوگیری از ورود پناهجویان غیرقانونی به ایتالیا پذیرفتم و حرف دیگری ندارم.»

سالوینی مدعی شده است که که هشتگ salviniNonMollare  به معنی سالوینی کوتاه نمی‌آید، در توئیتر ایتالیا کاربرد زیادی داشته است.

وزیر کشور ایتالیا که از سیاست‌های سخت‌گیرانه در زمینه پذیرش پناهجویان حمایت می‌کند، برنامه‌های خود را در ماه دسامبر اجرایی کرد. وی همچنین اواسط ماه ژوئن از پهلو گرفتن کشتی آکواریس که حامل ۶۲۹ پناهجو بود در کشورش جلوگیری کرده بود. این موضع‌گیری وی در آن زمان خبرساز شد.

دولت‌های ایتالیا و اتریش با گرایش‌های راست‌گرایانه از جمله مهمترین منتقدان پذیرش پناهجویان در اروپا محسوب می‌شوند.

کد خبر 429592

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha