سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

ولی الله آذروش*: کمتر از 2 ماه دیگر به زمان برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس هشتم باقی مانده است و به همین دلیل باید مصالح و منافع عمومی کشور مدنظر تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

مجلس در رأس امور و مغز متفکر کشور است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همه باید در برپایی صحیح و درست انتخابات بکوشند. اما متاسفانه روند بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی به گونه‌ای بوده است که موجب رنجش خاطر بسیاری از زحمتکشان و زجرکشیدگان انقلاب شد.

به نظر می‌رسد مجریان باید به دور از هرگونه شائبه سیاسی و جناحی صلاحیت‌های نامزدها را بررسی کنند اما متاسفانه اینگونه به نظر نمی‌رسد و تعداد زیادی از کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده است متعلق به طیف اصلاح‌طلبان هستند.

 کارنامه و سابقه بسیاری از ‌رد صلاحیت شدگان نشان می‌دهد که این افراد، دلسوز نظام و انقلاب بوده و هستند هر چند ممکن است از لحاظ خط و ربط سیاسی متعلق به جناحی خاص باشند. به نظر می‌رسد طراحی غیراصولی و غیرقانونی حذف رقیب در این برهه از زمان که بیش از پیش به همدلی و اتحاد تمامی نیروهای مومن، دلسوز وانقلابی نیاز است، کاری نسنجیده و برخلاف سیاست‌ها و مصالح کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اصولاً انتخابات واقعی وقتی معنا پیدا می‌کند که همه گروه‌ها و سلایق سیاسی امکان حضور جدی در این عرصه را داشته باشند تا مردم بتوانند افراد اصلح را برای حضور در مجلس انتخاب کنند.هیچ کسی منکر اعمال دقیق قانون در بررسی صلاحیت‌ها نیست زیرا وظیفه خطیر نمایندگی مسئولیتی است که باید به افراد متخصص، دلسوز و متعهد به نظام و انقلاب سپرده شود تا بتوانند به مردم خدمت کنند اما قانون باید برای همه افراد و با هر سلیقه سیاسی به طور یکسان اجرا شود که در حال حاضر اینگونه اتفاق نیفتاده است.

 بدون شک نامیدن امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی رهبر انقلاب بدون تدبیر و اندیشه نبوده و انتظار می‌رود هیأت‌های نظارت با رعایت دقیق قانون صلاحیت دلسوزان نظام و انقلاب را تایید کنند تا به وحدت و همدلی بیشتر همه‌ گروه‌های سیاسی منجر شده و زمینه پایداری و مقاومت در برابر تهدیدات خارجی بیش از گذشته فراهم آید.

* عضو فراکسیون اقلیت مجلس

کد خبر 42949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز