چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

پریسا نوری‌ - خبرنگار: بیش از یک دهه است کارشناسان نسبت به اثرات زیان‌بار همسایگی با دکل‌های برق فشار قوی هشدار داده‌اند و شهروندان هم خواستار رفع خطر آنها از محله‌ها هستند.

برق

با این حال حدود ۱۰۴ دکل برق فشار قوی در بخش شمال شرقی پایتخت به صورت پراکنده دیده می‌شود که ۲۰ دکل در محله‌های گلشن، شمیران‌نو، اوقاف، حکیمیه و مجاورت بافت مسکونی قرار دارند و سلامت بخشی از ساکنان این محله‌ها را به خطر می‌اندازند. آخرین حادثه مربوط به چند ماه گذشته است که در خیابان بهار آزادی محله گلشن رخ داد و در این حادثه کودک خردسالی روی پشت‌بام خانه‌شان به دلیل نزدیکی سیم‌های برق جان باخت. همچنین در جنگل‌های لویزان هم چند دکل فشار قوی برق داریم که مانع رشد درختان اطراف شده‌است. از این‌رو ضرورت دارد مدیران شهری و اداره برق برای ایمن‌سازی این بخش از شهر گام‌های محکم‌تری بردارند.

«قادر ملک‌زاده» شهردار ناحیه ۶ منطقه ۴ در این‌باره می‌گوید: «مدیران شهری بارها جلساتی با مدیران برق منطقه و تهران برای رفع خطر این دکل‌ها برگزار کرده‌اند. تنها راه ایمنی این بخش زیرزمینی کردن کابل‌های برق و بسیار هزینه‌بر است.» طبق برآورد اداره برق تهران زیرزمینی کردن یک رشته کابل به طول هزار و۷۰۰‌ متر در محله شمیران‌نو، حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و مسئولان اداره برق با این توضیح که دکل‌های برق، پیش از ساخت خانه‌ها و شکل‌گیری محل‌ها جانمایی شده‌اند از پرداخت این هزینه شانه خالی کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد با پیگیری و ارسال درخواست شهروندان به شورای اسلامی شهر تهران و فرمانداری قرار است برخی از این کابل‌ها زیرزمینی شوند.

«میکائیل علیپور» معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۴ دراین‌باره می‌گوید: «در جلسه‌ای که چندی پیش با حضور فرماندار و مدیران برق تهران برگزار شد، اعلام کردند ۲دکل‌ برق محله شمیران‌نو زیرزمینی می‌شود. امیدواریم با پیگیری فرمانداری همه دکل‌های برق فشار قوی که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند، جمع‌آوری شوند.» در سال‌های اخیر ۲ رشته کابل برق فشار قوی در تقاطع بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید زین‌الدین و خیابان احسان محله حکیمیه توسط اداره برق تهران به زیرزمین منتقل شدند. این موضوع نشان می‌دهد که جمع‌آوری این دکل‌ها دور از ذهن نیست.  

کد خبر 429435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha