سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بورس در همه دنیا یک صنعت و تکنولوژی به شمار می‌رود.

حسین خزلی خرازی - مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی - با بیان این مطلب گفت: باید توجه داشت که این صنعت بومی نبوده و متعلق به دنیای مدرن امروز است. ما نیز باید این تکنولوژی را فرا گرفته و سپس با ارزش‌هایمان تطبیق دهیم. به همین منظور هم می‌توانیم از همه قوانین، مقررات، رویه‌های کاری، نرم‌افزارها و بانک‌های اطلاعاتی پیشرفته دنیا استفاده کنیم.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، خزلی خرازی افزود: در حال حاضر صدها میلیون دلار صرف خرید قطعات مختلف، هواپیماها و غیره می شود و برای خرید تکنولوژی و دانش بورس نیز باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: البته این حرف به معنای استفاده کامل از همه تکنولوژی‌های روز دنیا نیست، چراکه این تکنولوژی ها در بسیاری از موارد مغایر با ارزش‌های جامعه ما هستند.

این کارگزار بورس اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که برای توسعه بازار چه اقداماتی می توان انجام داد، گفت: بورس و تمام اجزای بازار سرمایه، موسسات تامین سرمایه، موسسات رتبه‌بندی و ... می‌توانند با گرته‌برداری از بورس‌های پیشرفته جهان گام های خوبی را بردارند.

برای مثال برقراری رابطه با بورس‌های بزرگ و فعالی مانند هنگ‌کنگ، مالزی یا سایر کشورهای اسلامی که دارای بازارهای سرمایه قوی هستند، کمک شایانی به رشد بازار می‌کند. خوشبختانه بورس ما دارای مدیران جوان و توانایی است که می‌توانند امکان رشد بازار را فراهم کنند.

کد خبر 42931

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز