سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: واشنگتن به‌ طور رسمی از دولت کانادا خواست «منگ وانژو» مدیر اجرایی شرکت هوآوی چین که دو ماه پیش در شهر ونکوور با ادعای نقض تحریم‌های آمریکا بازداشت شده بود را هر چه زودتر به این کشور استرداد کند.

منگ وانژو مدير اجرايي هواوي

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، زمان استرداد منگ وانژو تا پایان ماه ژانویه تعیین شده است.

موضوع استرداد خانم منگ وانژو یک روز بعد از انتشار مقاله «ریچارد فادن» رئیس سابق بخش اطلاعات امنیت کانادا در مورد ممنوعیت استفاده از تجهیزات شرکت هوآوی توسط دولت کانادا صورت گرفت.

ریچاد فادن طی مقاله‌ای به دلایل نفوذ و خطر امنیتی از دولت کانادا خواست تا هر چه زودتر مجوز استفاده شرکت‌های کانادایی از شبکه فایو جی (۵G) شرکت هوآوی چین لغو شود.

مقامات چینی تا کنون از ارائه موضع‌گیری در مورد خبر استرداد خانم منگ وانژو خودداری کرده و روابط میان چین و کانادا بعد از بازداشت مدیر اجرایی شرکت هوآوی روز به‌روز پرتنش‌تر می‌شود.

بعد از بازداشت خانم منگ وانژو تاکنون سه شهروند کانادایی در کشور چین بازداشت شده اندو به رغم آنکه دولت پکن اعلام کرد، بازداشت این شهروندان هیچ ارتباطی با پرونده مدیر اجرایی شرکت هوآوی ندارد اما برخی از کارشناسان بر این باورند که چین در صدد اقدام تلافی‌جویانه علیه کانادا است.

کد خبر 429305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha