همه ما در همسایگی، دوست و فامیل کسانی‌ را می‌شناسیم که یا خودش درگیر اعتیاد است یا به واسطه نزدیکانش با این پدیده شوم دست به گریبان است.

معتادان

از این‌رو فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز بهاران و انجمن‌های فعال در خصوص پیشگیری از ابتلا به این بلای خانمانسوز، یک نعمت به حساب می‌آید. یکی از گروه‌های موفق در این زمینه «انجمن معتادان گمنام» است که تاکنون افراد زیادی را از دام اعتیاد رهایی بخشیده است. جلسه‌های این انجمن هر هفته در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی انجمن معتادان گمنام جنوب تهران، این انجمن به هیچ سازمانی وابسته نبوده و حق عضویت و شهریه از کسی دریافت نمی‌کند. البته مخارج انجمن با حمایت‌های داوطلبانه خود اعضا تأمین می‌شود.

جالب است بدانید طبق تعهدنامه انجمن، نام افراد محرمانه باقی مانده و معمولاً افراد شرکت‌کننده در این جلسات به بیش از ۵۰نفر می‌رسد. این انجمن مراکز درمانی ترک اعتیاد یا کمپ‌های سم‌زدایی ندارد زیرا افرادی که به تازگی مصرف موادمخدر را کنار گذاشته‌اند، در این جلسات شرکت کرده و از طریق برگزاری جلسات گروهی تلاش می‌کنند یک حلقه حمایتی دائمی برای معتادان درحال بهبودی به وجود آورند. جلسه‌های انجمن معتادان گمنام منطقه۱۶ در سرای محله بعثت، زمین فوتبال برق و مسجدالزهرا(س) برپا می‌شود.

اهالی منطقه۱۸ هم می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های انجمن به بوستان‌های بدر، صنوبر، قائم(عج)، شقایق، مطهری، ۱۵خرداد، بنفشه، فروردین، گلستانه، لادن، گیاه‌شناسی و اروند مراجعه کنند. سراهای محله پروین اعتصامی، شادآباد، صادقیه و خانه مشق هم پذیرای این جلسات است. همچنین در منطقه۱۹ این جلسات در بوستان ولایت(پشت مجموعه شهربانو)، مجموعه ورزشی شهید قیانوری، ‌ سراهای محله نعمت‌آباد و اسفندیاری و بستان، بوستان‌های شهیدکاظمی، مطهری، شقایق و حسینیه کوثر برگزار می‌شود.

 ناگفته نماند در منطقه۱۷ و ۲۰ فعالیت‌های این انجمن در حال حاضر متوقف شده است. مددجویان و خانواده‌های آنها برای برقراری ارتباط و اطلاع از مکان‌های دقیق برگزاری جلسات می‌توانند به نشانی اینترنتی www.nairan.org مراجعه کنند و افراد معتادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند می‌توانند به انجمن معتادان گمنام بپیوندند. شماره ۴۱۵۴۹ هم می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

کد خبر 429221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha