مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت پهنه رودکی گفت: برای اجرا این پهنه در شهر تهران در بودجه سال ۱۳۹۷ رقم ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و اکنون نیز این پروژه در حال پیگیری است.

حق شناس

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که پهنه فرهنگی رودکی و راسته‌های کتاب، صنایع دستی، نمایش و هنرهای تجسمی در حال پیگیری هستند و توسط مناطق ۱۱، ۶ و ۱۲ روند اجرای آنها پیگیری می‌شود، افزود: در کنار اجرای راسته‌های کتاب و صنایع دستی موضوع راسته نمایش خیابان لاله زار نیز توسط شهرداری منطقه، سازمان زیباسازی و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی دنبال می شود.

او افزود: پهنه رودکی که از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب نیز به خیابان ولیعصر(عج) محدود می‌شود به عنوان محلی برای عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب، صنایع دستی و هنرهای تجسمی در پایتخت و با هدف شکل گیری و سامان دهی راسته های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده‌است.

حق شناس ادامه داد: امیدوارم تلاش‌ها برای تکمیل این پهنه و تکمیل راسته‌های فرهنگی و هنری آن آرام آرام به نتیجه برسد تا به این ترتیب در منطقه ۱۱ که ریشه در تهران قدیم دارد حال و هوای فرهنگی منطقه هم تغییر کند.

او تاکید کرد: در اجرای پهنه فرهنگی رودکی، میدان انقلاب تا چهارراه کالج به راسته کتاب تبدیل خواهد شد و خیابان کریم خان زند از میدان ٧ تیر تا تقاطع حافظ نیز راسته دوم کتاب خواهد بود و خیابان استاد نجات اللهی به راسته صنایع دستی تبدیل خواهد شد. همچنین خیابان لاله‌زار نیز به راسته نمایش تبدیل خواهد شد این خیابان با داشتن ۱۰ سینما و چند سالن تئاتر می تواند فرصتی برای امکان گفت‌وگو در پایتخت را فراهم کند.

کد خبر 429145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha