پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

علی مولوی: پنج فیلم مستند به سی و هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر راه پیدا کردند.

پوستر سی و هفتمين جشنواره‌ی فيلم فجر

به گزارش روابط‌عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر، پنج فیلم مستند راه‌یافته به سی و هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر به شرح زیر هستند:

* * *

بهارستان، خانه‌ی ملت

فیلم مستند «بهارستان، خانه ملت» ساخته‌ی «بابک بهداد» است. او در فیلم جدید خود، جغرافیای تاریخی و اجتماعی منطقه‌ی بهارستان تهران را از دوره‌ی ناصرالدین‌شاه تا سال 1357 به‌تصویر کشیده است. بابک بهداد آثاری چون «نامه» ،«نخل روز دهم» و «یادداشت‌های روزانه‌ی یک مسافر» را در کارنامه دارد.

* * *

تمام چیزهایی که جایشان خالی است

«زینب تبریزی»، مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» را با موضوع زندگی دو زن به‌نام‌های «مهناز» و «جمیله» ساخته است. هردوی این زنان به سرطان سینه مبتلا بوده‌اند. یکی با وجود مبارزه‌ای طولانی، از دنیا می‌رود و دیگری بعد از بهبودی کامل، به فعالیت‌های خیریه و آگاهی بخش به بیماران مبتلا مشغول می‌شود.

* * *

خانه‌ای برای تو

«مهدی بخشی‌مقدم»، مستند «خانه‌ای برای تو» را به تهیه‌کنندگی «مهدی شامحمدی» ساخته است که روایت «داوود»، جوان30ساله‌ی گیلانی است که کم‌تر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و ورشکسته شده است. او هم‌زمان متوجه می‌شود که به سرطان پیشرفته‌ای دچار شده و در این شرایط، برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد.

* * *

نت‌های مسی یک رؤیا

«رضا فرهمند»، کارگردان و «مرتضی شعبانی» تهیه‌کننده‌ی «نت‌های مسی یک رؤیا » هستند. فرهمند پیش از این، مستندهای «آزادی» ،«لطفاً بوق بزنید» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» را کارگردانی کرده است. «نت‌های مسی یک رؤیا » به موضوع کودکان فلسطینی می‌پردازد.

* * *

دلبند

مستند «دلبند» را «یاسر طالبی» کارگردانی و «الهه نوبخت» تهیه کرده است. این مستند، قصه‌ی زندگی دشوار، اما به دل‌خواه یک مادر 83ساله و تنها به‌نام «فیروزه» است که زندگی منحصربه‌فردی در دل رشته‌کوه‌های البرز دارد.

کد خبر 429124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha