همشهری آنلاین: برنامه «کتاب شب» رادیو تهران سه کتاب با صدای بهروز رضوی را به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بازخوانی می‌کند.

بهروز رضوي

به گزارش ایسنا، سردبیر این برنامه درباره اسامی کتاب‌های انتخاب شده برای خوانش در ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پسران سفیدرود، اثر محمدرضا محمدی پاشاک است که از ششم تا یازدهم بهمن ماه خوانده می‌شود. این کتاب به دلیل روایت صادقانه زندگی یک دانشجو در مبارزه با رژیم طاغوت و افشای پشت پرده روش‌هایی که ساواک برای تطمیع روستاییان به کار می‌برد، انتخاب شده است.

محمد باقر رضایی ادامه داد: کتاب «ایران؛ انقلاب به نام خدا» اثر خبرنگاران روزنامه لیبراسیون "کلر بریر- پیر بلانشه" با ترجمه قاسم صنعوی هم از سیزدهم تا هجدهم بهمن ماه به دلیل نگاهی نو، جذاب و بی‌طرف به وقایع انقلاب و مبارزات مردم در روزهای آتش و خون و شهادت بازخوانی خواهد شد. همچنین کتاب  «پایان شب سیه»  اثر داستانی جعفر ابراهیمی(شاهد) از بیستم تا بیست و پنجم بهمن خوانده می‌شود. این کتاب به دلیل توصیف‌های شاعرانه در روایت خیزش‌های خود جوش اهالی یک روستا بر علیه ظلم و ستم دست نشانده‌های حکومت انتخاب شده است.

او بیان کرد: نویسندگان و ناشران برای خوانش کتابشان در این برنامه با صدای بهروز رضوی درخواست‌هایی داشته‌اند. اما اغلب بهترین کتاب از نظر سلیقه مخاطبان انتخاب و بازخوانی می‌شوند، البته پیشنهاد نویسنده و ناشر اگر از کیفیت فنی و محتوایی مطلوبی برخوردار باشد هم در نظر گرفته خواهد شد.

این سه اثر داستانی ـ مستند، در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تنظیم رادیویی شده‌اند که پس از پخش از رادیو، در سایت کتاب گویای معاونت صدا برای استفاده رایگان عموم، قرار خواهند گرفت.

برنامه «کتاب شب» به تهیه‌کنندگی محمود احمدی و رضا قربانی در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می‌شود.

کد خبر 429088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha