همشهری آنلاین: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از کشته و یا مفقود شدن ۱۷۰ نفر بر اثر واژگونی دو قایق‌ حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه خبر داد.

قايق پناهندگان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اثر وقوع دو سانحه جداگانه برای قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه ۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: بر اساس گزارش نهادهای مدنی در نتیجه واژگونی قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای آلبوران در امتداد دریای مدیترانه و میان اسپانیا و مراکش ۵۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

این بیانیه اضافه کرده است که بر اثر واژگونی قایق دیگری در دریای مدیترانه ۱۱۷ مهاجر جان باخته یا ناپدید شده‌اند. سه نفر نجات یافته و در بیمارستان جزیره لمپدوسا تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این گزارش حاکی است که یک نفر از مهاجران که توانسته بود خود را زنده نگهدارد، پس از ۲۴ ساعت در میان آب های مواج دریا توسط یک قایق صیادی نجات یافت. این مهاجر برای درمان به کشور مراکش منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بیانیه خود خاطر نشان کرده است که به دلایل مختلف از جمله عدم ثبت اسامی مهاجران قادر به تایید شمار جان باختگان و یا مفقودان این حوادث نیست.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در سال گذشته بیش از دو هزار مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

کشورهای آسیایی و آفریقایی بیشترین تعداد مهاجران غیر قانونی را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 429078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha