همشهری آنلاین: فیلم سینمایی کتاب سبز به کارگردانی پیتر فارلی با بردن جایزه اول انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا گامی بلند به سوی کسب مهم‌ترین جایزه اسکار ۲۰۱۹ برداشت.

ماهرشالا علي و ويگو مورتنسن در كتاب سبز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، «کتاب سبز» در حالی جایزه داریل اف. زانوک را از سی‌امین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا PGA به دست آورد که در ۲۹ دوره گذشته، ۲۰ برنده این جایزه در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده‌اند؛ از جمله سال گذشته که «شکل آب» اندکی پس از درخشش در مراسم PGA، در نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار مهم‌ترین جایزه را از آن خود کرد.

در یک دهه اخیر «بردمن»، «۱۲ سال بردگی»، «آرگو»، «آرتیست»، «سخنرانی پادشاه»، «قفسه درد»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «جایی برای پیرمردها نیست» با جایزه داریل اف. زانوک پا به اسکار گذاشتند و جایزه بهترین فیلم را بردند. هر چند پیش از «شکل آب» دو فیلم «اسپاتلایت» و «مهتاب» با وجود ناکامی در PGA موفق به بردن اسکار شدند. در آن دو دوره جایزه فیلم برگزیده اتحادیه تهیه‌کنندگان به «لالالند» و «رکورد بزرگ» رسید.

اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا با داشتن ۸۲۰۰ عضو از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های آکادمی اسکار به ویژه در بخش معرفی بهترین فیلم است. فارلی وقتی برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، در سخنانی بامزه گفت: «من نیاز به جایزه ندارم. جایزه دادن به «کتاب سبز» درست مثل این است که وارن بافت برنده بلیت بخت‌آزمایی شود. در هر حال، بسیار سپاسگزارم.» بافت از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آمریکا و با ۸۴ میلیارد دلار دارایی سومین پولدار دنیاست.

اهدای جایزه مهم فیلم برگزیده PGA به «کتاب سبز» آن هم در حضور رقیبانی قدرتمند چون «رُما»، «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «معاون» و «محبوب/سوگلی» به معنی افزایش بخت این فیلم در اسکار ۲۰۱۹ است. نامزدهای نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار سه‌شنبه این هفته معرفی می‌شوند.

ماهرشالا علی در «کتاب سبز» نقش یک پیانیست سیاهپوست را در آمریکای دهه ۱۹۶۰ بازی می‌کند که باید با راننده خود (با بازی ویگو مورتنسن) دور آمریکا تور برگزار کند. از آنجا که بسیاری از هتل‌ها به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار خدمات ارائه نمی‌کنند، این دو باید بر اساس اطلاعات یک کتاب سبز دنبال هتل‌های ویژه رنگین‌پوستان بگردند.

کد خبر 429036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha