همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در مورد سرانجام ترخیص تجهیزات آتش‌نشانی از گمرک توضیح داد.

آتش‌نشاني

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ترخیص تجهیزات و نردبان‌های آتش‌نشانی از گمرک گفت: نوسازی و تجهیزات آتش‌نشانی  به خصوص تامین بالابرهای مخصوص ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار قرار دارد، البته تعدادی از نردبان‌های سازمان آتش‌نشانی از گمرک ترخیص شد اما هنوز ۲۰ دستگاه نردبان در گمرک معطل مانده است.

او  با بیان این‌که متاسفانه گمرک به بهانه عدم پرداخت حق گمرکی این تجهیزات، از ترخیص آنها جلوگیری می‌کند، گفت: گمرک مطالبه مبلغ میلیاردی برای حق‌الزحمه و گمرکی این تجهیزات دارد، در حالی که این تجهیزات هیچ استفاده اقتصادی ندارند و تنها برای افزایش ایمنی شهر و مردم و همچنین پاسخ‌گویی به حوادث و بحران‌ها از آن استفاده می شود و جای سوال است که چرا باید وجوه بالا پرداخت شود،  در حالی که هر روزی که از عدم ترخیص این تجهیزات بگذرد امنیت شهروندان به خط می افتد.

فراهانی گفت: عمر تجهیزات آتش‌نشانی  به بیش از  ۱۰ سال رسیده است، در حالی که براساس استاندارهای جهانی عمر این تجهیزات باید کمتر از این رقم باشد. عمده تجهیزات آتش‌نشانی فرسوده محسوب می‌شوند و به همین دلیل  امکان دارد هر لحظه خودرویی دچار نقص شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا از ظرفیت مجمع امید ۵۱ نفره  و حضور شهردار در هیات دولت برای حل این مشکل استفاده نمی‌شود، گفت: در مجمع مقرر شد تا مدیرعامل آتش‌نشانی نامه‌ای مستند در مورد این تجهیزات معطل‌مانده تهیه کند تا با هماهنگی نمایندگان مجلس، بتوانیم نسبت به ترخیص این تجهیزات از  گمرک اقدام کنیم ، امید است طی ماه‌های آینده بتوانیم خبرهای خوبی در مورد ترخیص این تجهیزات از گمرک داشته باشیم.

کد خبر 428886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha