همشهری‌آنلاین: ترامپ بر اساس اعلام کاخ سفید اواخر ماه فوریه دومین دیدار خود را با کیم جونگ اون انجام می‌دهد. هر چند که در این بیانیه اشاره‌ای به مکان یا زمان دقیق این دیدار نشده است.

كيم جونگ اون و ترامپ

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعلام این خبر بعد از آن انجام شد که دونالد ترامپ با کیم یونگ چول، فرستاده کره شمالی در کاخ سفید برای مذاکره از جمله درباره وعده کامل نشده رهبر کره شمالی برای بر چیدن برنامه هسته‌ای این کشور دیدار کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت‌: دونالد ترامپ دیداری یک ساعت و نیمه با کیم یونگ چول برای بحث درباره مساله خلع سلاح هسته‌ای و دومین دیدار رهبران دو کشور داشت و این دیدار دوم در اواخر ماه فوریهانجام خواهد شد.

سندرز افزود: رئیس‌جمهور آمریکا مشتاق به دیدار با کیم جونگ اون در مکانی است که بعدا اعلام خواهد شد.

کیم یونگ چول بعد از دیداری پشت درهای بسته با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین استفان بیه‌گون، فرستاده ویژه‌ آمریکا به کره شمالی وارد کاخ سفید شد.

این سه نفر صبح جمعه‌ برای تقریبا یک ساعت در هتل دوپون سیرکل در مرکز واشنگتن دیدار کردند. آنها به سوالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

گزارش شد که مذاکره‌کننده کره شمالی حامل یک نامه از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ بوده است. پمپئو پیش از ظهر هتل را ترک کرده و مستقیما به کاخ سفید که قرار بود در آنجا به دیدار کیم یونگ چول و ترامپ ملحق شود، رفت.

رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: نشست پمپئو پیشرفت حاصل کرده است اما تحولی را رقم نزده است.

او خاطرنشان کرد: پمپئو، بیه‌گون و کیم یونگ چول "بحث خوبی" با یکدیگر درباره "تلاش‌ها برای پیشرفت بر سر تعهدات ترامپ و کیم جونگ اون" در نشست‌شان در سنگاپور داشتند.

پمپئو بعد از ظهر کاخ سفید را بدون اظهارنظری ترک کرد. بعدا پالادینو، گفت‌: پمپئو از مقام کره شمالی بعد از دیدار در کاخ سفید برای شرکت در ناهار دعوت کرده است.

ترامپ و کیم جونگ اون به صورت علنی درباره احتمال یک نشست بعدی میان خود بعد از نشست ژوئن گذشته در سنگاپور صحبت کرده‌اند.

همچنین یک خبرگزاری سوئدی گزارش داد که نشستی در سطح بالا میان دیپلمات‌های آمریکا و کره شمالی در شهر استکهلم برگزار می‌شود.

در هفته‌های اخیر، تیم‌های دولت‌های آمریکا و کره شمالی به بررسی مکان‌های احتمالی برای نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون پرداخته‌اند که شامل پایتخت‌های ویتنام و تایلند بوده است.

اخیرا نگوین شوان پهوک، نخست‌وزیر ویتنام به تلویزیون بلومبرگ گفت‌، کشور او متمایل به میزبانی از دیدار دوم ترامپ و کیم جونگ اون است.

او خاطرنشان کرد: ما تصمیم نهایی را نمی‌دانیم اما اگر این دیدار در اینجا رخ دهد، بهترین تلاش‌مان را برای تسهیل آن انجام خواهیم داد.

کد خبر 428882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha