جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: غواصان از یک کوسه سفید بزرگ که تصور می‌شود یکی از بزرگترین کوسه‌ها روی کره زمین مشهور به دیپ بلو (Deep Blue) باشد، در ساحل هاوایی فیلم گرفتند.

Deep Blue

غواصان هنگامی که این کوسه ماده که درارای بدنش بیش از ۶ متر است،  داشت از لاشه یک وال تغذیه می‌کردند.

این غواصان معتقدند که این کوسه همان کوسه سفید مشهور «دیپ بلو» (Deep Blue) است که چند بار تا به حال از آن فیلمبرداری شده است.

این کوسه به قایق گروه غواصان نزدیک شدن تا خودش را بخاراند و دو دلفین «رقصان» او را همراهی می‌کردند. غواص اوشن رمزی فیلم روبروییاش در فاصله بسیار نزدیک با کوسه را روی اینستاگرامش پست کرده است.

دیپ بلو بیش از ۵۰ سال سن دارد و برای نخستین بار پنج سال پیش ویدئویی از او گرفته شد که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی فراگیر یا وایرال شد.

رمزی که هنگام عبور کوسه از کنارش او را لمس کرد، می‌گوید گاهی کوسه‌ها از لمس شدن خوششان می‌آید.

به گفته او کوسه‌های سفید آنقدرها هم که تصور می‌شود، هیولاهای دیوانه‌ای نیستد. البته او هشدار می‌دهد که کوسه‌های سفید ممکن است رفتاری پیشبینی‌ناپذیر هم داشته باشند و هر کسی نباید با دیدن این کوسه‌ها به درون آب بپرد و به آنه نزدیک شود.

«کوسه سفید بزرگ» با نام علمی Carcharodon carcharias گونه‌ای از کوسه‌های بزرگ ماکرل است که در آب‌های سطح ساحلی همه اقیانوس‌های بزرگ یافت می‌شود.

کوسه‌های سفید بزرگ مانند کوسه‌های ماکرل نسبت به گونه‌های دیگر کوسه چشم‌های بزرگتری نسبت به اندازه بدنشان دارند. عنبیه چشم آنها هم سیاه نیست و به رنگ آبی تیره است.

کد خبر 428827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha