همشهری آنلاین: بارش سنگین برف در رغب مازندران راه ۶۸ روستای شهرستان های چالوس، نوشهر و نور را مسدود کرد.

برف سنگین راه 68 روستای چالوس، نوشهر و نور را مسدود کرد

با بارش شدید برف از روز گذشته به همراه وزش باد و کاهش محسوس دما در مناطق کوهستانی غرب مازندران موجب بسته شدن برخی راه های ارتباطی روستایی این مناطق شده است.

فرماندار شهرستان نوشهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش شدید در این منطقه راه ارتباطی ۲۴ روستای بخش کجور را از شب گذشته مسدود کرد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در بخش کوهستانی کجور به بیش از ۵۰ سانتیمتر رسید، افزود:
با تلاش نیروهای راهداری، بخشداری و شهرداری ها پول و کجور در حاضر راه ارتباطی ۱۹ روستای این منطقه باز و تردد در این مسیر با کندی در جریان است.

وی گفت: نیروهای راهدای مشغول بازگشایی راه ارتباط این روستاها هستند و امیدواریم تا پایان وقت امروز این راه ها نیز بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها صورت گرفته از روز گذشته ستاد مدیریت بحران شهرستان در بخش کوهستانی کجور تشکیل شد و با حضور تمامی دستگاههای مربوطه در این بخش آمادگی لازم ایجاد شده بود.
فرماندار نور هم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با بسیج تمامی امکانات راه اصلی بخش بلده باز است و تلاش برای بازگشایی ۱۹ راه روستایی در این بخش با جدیت در حال انجام است.

علی شادمان تصریح کرد: نیروهای راهداری تا ساعاتی دیگر راه ۱۵ روستا را باز خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: نمک پاشی در بخش بلده شهرستان نیز با توجه به پیش بینی کاهش دما در امشب در حال انجام است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: ۲۵ راه روستایی درمناطق کوهستانی با بارش های سنگین برف بسته شده است.
مهدی صفایی ادامه داد: ارتفاع برف در این مناطق بیش از ۷۰ سانتمیتر رسید و نیروهای راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این راهها هستند.
وی همچنین از برف روبی ۵۰ کیلومتر راه کندوان با ۳ دستگاه لودر، ۲ دستگاه کریدر و ۵۰۰ تن نمک پاشی این مسیر با ۵ دستگاه خودروی نمک پاش از روز گذشته تاکنون خبر داد.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از ۶۸ روستا و دستکم ۱۲هزارنفر جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغییر در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قراردارد.

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است.

کد خبر 428799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha