همشهری آنلاین: حسین محب‌اهری را شاید بیشتر در نقش‌های طنز و فانتری به یاد آوریم اما او در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی در کسوت نقش‌های جدی و تاریخی نیز در مقابل دوربین ظاهر شده است.

محب اهري

به گزارش ایسنا؛ سریال‌های «سربداران»، «بوعلی سینا»، «سال‌های مشروطه»، «تبریز در مه»، «مختارنامه»، «معمای شاه» و ... از جمله مجموعه‌های تلویزیونی است که زنده‌یاد محب‌اهری گاهی در نقش‌های اصلی و گاهی هم در نقش‌هایی کوتاه، در آنها حضور داشته است.

محمدرضا ورزی که تجربه همکاری با زنده‌یاد حسین محب‌اهری را در چندین سریال‌ تلویزیونی داشت،  درباره خاطرات خود از همکاری با این هنرمند، اظهار کرد: درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری، خانواده او و مردم تسلیت می‌گویم. جای او را هیچ کسی نمی‌تواند بگیرد. آقای محب‌اهری بازیگر منحصر به فردی در اخلاق و رفتار حرفه‌ای‌گری بود که تصویر ماندگاری از خود را در ذهن اطرافیان به جا می‌گذاشت.

او ادامه داد: من خوشبختانه تجربه همکاری با آقای محب‌اهری را در سه سریال «تبریز در مه»، «سال‌های مشروطه» و «معمای شاه» و یک فیلم سینمایی به نام «قصه عشق پدرم» دارم. آقای محب‌اهری در این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا که هم‌اکنون در نوبت اکران نیز قرار دارد، نقش بسیار درخشانی را ایفا کرده است.  

این کارگردان درباره حضور زنده یاد محب‌اهری در نقش‌های جدی، گفت: آقای محب‌اهری نقش‌های جدی زیادی از سریال «سربداران» گرفته تا «بوعلی سینا» ساخته مرحوم کیهان رهگذار را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت. همچنین او کارگردان و نویسنده بسیار خوبی بود که نسبت به موضوعات مختلف نگاه بسیار وسیع، خوب و جالبی داشت. زنده‌یاد محب‌اهری در سریال «معمای شاه» نقش عبدالکریم ایادی را بر عهده داشت.

این کارگردان همچنین با اشاره به روحیه بالای این هنرمند در دوران مبارزه با سرطان، بیان کرد: حتی ۲۰ روز پیش هم که به ملاقات ایشان در بیمارستان رفته بودم او همچنان روحیه خوبی داشت و بسیار هم شوخی کردیم. آقای محب‌اهری حدود ۱۵ سال با سرطان مبارزه کرد و شیمی درمانی‌های سنگینی را پشت سر گذاشت، اما هیچ‌گاه خم به ابرو نیاورد و به کار خود ادامه داد. حدود دو سال در سریال «معمای شاه» با او زندگی کردم و تقریبا هر هفته چهار روز را به صورت جدی و با روحیه جلوی دوربین بود؛ این در حالی است که در همان دوران به شدت تحت درمان قرار داشت.

ورزی خاطرنشان کرد: بیماری او بارها در این سال‌ها پیشرفت کرد، اما هر بار توانست پیروز شود و با روحیه به کار حرفه‌ای خود ادامه دهد. خوشحالم که تمام این حرف‌ها را در زمان حیاتش نیز به خودش گفتم. یادم است یک بار خیلی جدی به او گفتم تو ابرمردی در بازیگری هستی که کسی نمی‌تواند جای تو را پر کند. آقای محب اهری سکانس‌های ماندگار زیادی را در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی از خود به جا گذاشته است. به عنوان مثال بازی درخشان و پر احساس او در فیلم «رابطه» در خاطر بسیاری از ما به جا مانده است.

او یادآور شد: اگر بازیگری خوب باشد دیگر فرقی نمی‌کند که در یک سکانس بازی کند یا نقش اول یک اثر نمایشی را بر عهده بگیرد. او در هر صورت به بهترین شکل ممکن بازی می‌کند. آقای محب‌اهری نیز از جمله بازیگرانی بود که در هر نقشی بسیار خوب ظاهر می‌شد و توانست آثار ماندگاری زیادی را از خود به جا بگذارد.

این کارگردان سینمایی و تلویزیونی در پایان سخنان خود اظهار کرد: مرگ حق است و سراغ همه ما می‌آید، ولی امیدوارم بتوانیم مثل آقای محب اهری نام نیکی از خود به جای بگذاریم.

کد خبر 428793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha