همشهری آنلاین: عواید سکه‌های جمع آوری شده در چشمه آرزوها در شهر رم به اختلاف میان واتیکان و شهرداری پایتخت ایتالیا منجر شد.

چشمه آرزوها

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تصمیم شهرداری رم مبنی بر قطع عواید حاصل از سکه های جمع آوری شده از چشمه آرزوها از ماه آوریل ۲۰۱۹ به موسسه خیریه کاریتاس وابسته به واتیکان و استفاده از این پول ها برای کمک به طرح های اجتماعی و حفاظت از میراث شهری پایتخت، منجر به اختلاف با واتیکان که تاکنون از این عواید برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می کرد، شد.

روزنامه'اونیره 'ارگان اسقف های ایتالیا ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم نوشت: برای موسسه خیریه 'کاریتاس' (وابسته به واتیکان) این به معنی قطع یک و نیم میلیون یورو در سال است. اقدامی که باعث کاهش و یا بستن خدمات برای فقرا شده و می تواند تاثیرات منفی در فضای اجتماعی شهر داشته باشد.

در پی ادامه این اختلاف میان واتیکان و شهرداری رم، ویرجینیا راجی شهردار رم سرانجام مجبور به تغییر موضع خود شده و اعلام کرد که این پول ها به موسسه خیریه کاریتاس داده می شود.

شهردار رم در پی این اختلاف با تاکید بر اینکه این کمک ها به کاریتاس هرگز قطع نخواهند شد، گفت: موسسه خیریه کاریتاس (وابسته به واتیکان) می تواند آرام باشد، سکه های جمع آوری شده دراین چشمه در اختیار این موسسه گذاشته می شوند. کاریتاس یک وظیفه مهم را در رابطه با بسیاری از نیازمندان و برای رم ایفا می کند.

روزنامه'اوسرواتوره رومانو' ارگان واتیکان نیز در این باره تضمین کرد که نه تنها سکه های این چشمه که ارزش آن به یک میلیون یورو در سال می رسد بلکه سکه های سایر چشمه ها نیز به کاریتاس تعلق می گیرد و هزینه فقرا می شود.

روزامه هزاران گردشگر ایتالیایی وخارجی از چشمه 'تروی' موسوم به چشمه آرزوها ( Fontana di Trevi ) بزرگترین و معروف ترین چشمه رم بازدید می کنندوبراساس عقاید موجود هر کسی در این چشمه یک سکه پرتاب کند یک بار دیگر به رم باز می گردد، به همین دلیل کلیه گردشگرانی که از این چشمه دیدن می کنند به آرزوی بازگشت به رم سکه ای را به درون آن پرتاب می کنند. با توجه به تعداد گردشگران عواید حاصل از این سنت قدیمی به بیش از یک میلیون یورو در سال می رسد.

این سکه ها سپس از سوی شهرداری جمع آوری و به موسسه کاریتاس داده می شود تا هزینه فقرا و نیازمندان شود.

کد خبر 428663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha