همشهری آنلاین: شرکت نتفلیکس برای تامین بخشی از هزینه‌های ۱۳ میلیارد دلاری پروژه‌های تازه خود حق اشتراک سالانه برنامه‌های این شبکه را ۱۳ تا ۱۸ درصد افزایش داد.

ساندرا بولاك در فيلم جعبه پرنده محصول نتفليكس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، این اقدام نتفلیکس که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ انجام می‌شود، با استقبال و واکنش خوب بازار وال‌استریت در آمریکا مواجه شد و ارزش سهام نتفلیکس را ۶.۸ درصد بالا برد. البته افزایش حق اشتراک بلافاصله برای مشترکان تازه اعمال می‌شود اما مشترکان پیشین نتفلیکس در سه ماه آینده باید برای دیدن برنامه‌های این شبکه پول بیشتر پرداخت کنند.

با توجه به افزایش درآمدهای نتفلیکس به لطف بیشتر شدن تعداد مشترکان و بالا رفتن حق اشتراک در سال ۲۰۱۹، ارزش سهام این شرکت در وال‌استریت (بازار بورس آمریکا) از هفته پایانی سال ۲۰۱۸ تا پایان هفته دوم سال تازه حدود ۴۰ درصد رشد کرده و به ۳۵۵ دلار در هر سهم رسیده است. این در حالی است که شبکه نتفلیکس در بازار رو به رشد شبکه‌های دیجیتالی رقیبانی بسیار سرسخت پیش روی خود دارد.

۵۸ میلیون نفر فقط در خود آمریکا مشترک برنامه‌های سینمایی، تلویزیونی و مستند نتفلیکس هستند؛ شبکه‌ای که با روش‌های نوین تولید و عرضه برنامه‌های نمایشی صنعت سینما و تلویزیون را به چالش کشیده است. مدیران این شرکت اطمینان دارند گران شدن حق اشتراک مشکلی برای افزایش تعداد مشترکان آنها به وجود نمی‌آورد. دلیل هم آمار سال ۲۰۱۷ است که با وجود بالا رفتن حق اشتراک، ۲۴ میلیون نفر در همان سال به مشترکان افزوده شد.

بر اساس فهرست تازه قیمت‌ها، هزینه پایه اشتراک ماهانه برنامه‌های نتفلیکس از ۹ دلار (یک دلار بیش از برنامه پیشین) آغاز می‌شود و در قالب محبوب و استاندارد HD به ۱۳ دلار در ماه (دو دلار بیش از گذشته) می‌رسد. هزینه اشتراک قالب پرمیوم ۴K هم پیش‌تر ۱۴ دلار برای یک ماه بود که در برنامه تازه به ۱۶ دلار افزایش یافته است.

نتفلیکس برای دوام آوردن مقابل شبکه‌های رقیب از جمله آمازون، دیزنی و اپل ناچار به افزایش قیمت شد و سال گذشته میلادی سه میلیارد دلار برای تولید برنامه هزینه کرد. روز دوشنبه شرکت یونیورسال از راه‌اندازی یک شبکه دیجیتالی تا سال ۲۰۲۰ خبر داد و دیزنی هم قرار است تا چند ماه دیگر دیزنی پلاس را راه‌اندازی کند.

نتفلیکس فقط در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ بیش از ۹ میلیون مشترک تازه به بینندگان خود افزود و محصولات آن در مراسم گلدن گلوب پنج جایزه به دست آوردند؛ بیش از هر استودیو و شبکه دیجیتالی دیگر. «رُما» ساخته آلفونسو کوارون و فیلم ترسناک «جعبه پرنده» با بازی ساندرا بولاک از موفق‌ترین فیلم‌های نتفلیکس در یک سال اخیر است.

کد خبر 428643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha