چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دموکرات‌ها دعوت رئیس جمهور آمریکا را برای حضور در نشست کاخ سفید و گفت‌وگو برای پایان دادن به تعطیلی دولت و تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی نپذیرفتند.

ترامپ

این عدم پذیرش دعوت در حالی رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای مجبور کردن رهبران دموکرات و حضور در این گفت‌وگو تلاش بسیاری کرد.

ترامپ چند تن از مقام‌های میانه‌رو مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات‌ها را با هدف تضعیف نانسی پلوسی، رئیس آن دعوت کرد اما هیچ‌یک از آنها در این نشست حضور نیافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از  هیل، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهور به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان این فرصت را داد تا برای ناهاری رسمی به کاخ سفید بیایند. متاسفانه، هیچ‌یک از دموکرات‌ها نیامدند.

گروهی ۹ نفره از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا قرار بود با رئیس‌جمهور دیدار کنند اما سندرز گفت که امروز، روز حضور دموکرات‌ها در کاخ سفید و دیدار با ترامپ است.

دو تن از قانونگذاران جمهوری‌خواه به نفع لوایح دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت رای دادند.

پس از پایان دیدار در کاخ سفید، جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها را بابت عدم حضور در این نشست مورد انتقاد قرار داده و رادنی دیویس، یکی از جمهوری‌خواهان که از لوایح بازگشایی دولت حمایت کرده بود، گفت: ترامپ توافقی را روی میز گذاشته بود. حقیقت این است که هیچ دموکراتی در آنجا نبود تا با ما صحبت کند و این نشان می‌دهد که آنها تمایلی برای سازش ندارند.

این مساله نشان می‌دهد که پایانی برای این تعطیلی دولت نیست .این تعطیلی سه‌شنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شد.

در همین حال، جمهوری‌خواهان سنا برای بار دوم در هفته‌های اخیر بسته تصویب شده از سوی مجلس نمایندگان را برای بازگشایی دولت بلوک کردند.

سناتورهای دموکرات کریس ون هولن و بن کاردین خواستار توافق برای تصویب این لوایح شدند که به بازگشایی دولت می‌انجامد.

یکی از لوایح برای تامین بودجه وزارت امنیت کشور تا هشتم فوریه است و لایحه دیگر برای تامین اعتبار سایر وزارتخانه‌ها و آژانس‌های دولت فدرال تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹، پایان سال مالی است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا اما این دو لایحه را رد کرده و گفت سنا در چیزی که به نتیجه‌ای ختم نمی‌شود، شرکت نمی‌کند.

او گفت: راه حل این مساله این است که مذاکره‌ای بین رئیس‌جمهور و همکاران دموکرات ما برگزار شود.

یک سوم از دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی و به دلیل اختلاف نظر ترامپ با دموکرات‌ها بر سر تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

کد خبر 428642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha