پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان همدان از کشف یک گونه شکاری جدید خبر داد.

جغد

به گزارش ایسنا، رضا دانش‌پژوه با اعلام این خبر گفت: ۳ روز گذشته، یکی از عوامل محیط زیست، جغد خاکستری رنگی را در یک خانه قدیمی واقع در باغ دیده که با توجه به ظاهرش نشان‌دهنده جغد جنگلی بوده‌ است.

وی ادامه داد: در ایران، ۴ گونه جغد از جمله جغد شاه بوف، انبار، جنگلی و جغد کوچک وجود دارد که سه نوع آن در استان همدان دیده شده است.

دانش‌پژوه تصریح کرد: زیستگاه جغد جنگلی، در شرق دریای مدیترانه  است که در کشور ایران هم دو زیستگاه خزر و زاگرس از مناطق حیات این جغد محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این جغد در مناطق و خانه‌های قدیمی و معمولا در لانه‌های دیگر پرندگان ساکن می‌شود و تعداد آن کم است، به طوری‌که در هر ۱۰۰۰ هکتار یک جغد جنگلی دیده می‌شود.

دانش‌پژوه با بیان این که دو گونه از جانوران در حال انقراض مورد حمایت سازمان نظارت بر امور حیات وحش هستند عنوان کرد: غاز پیشانی سفید و میش گاو دو گونه در معرض انقراض هستند که عوامل امور حیات وحش اقداماتی را در راستای نگه‌داری از این دو گونه ارزشمند انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر اعتبارات سازمان امور وحش تامین شود، گونه‌های خرس قهوه‌ای و پلنگ نیز تحت حمایت و نظارت این سازمان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان همدان در پایان گفت: خوشبختانه، اگر چه تعداد جغد جنگلی کم و محدود بوده اما این گونه ارزشمند در معرض خطر نیست.

کد خبر 428626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha