همشهری آنلاین: با توجه به برودت هوای خلخال در مناطق مختلف شهری آشیانه‌های مخصوص ویژه پرندگان تعبیه و نصب شد.

آشيانه

به گزارش مهر، فاطمه جوادی ضمن اشاره به نیاز ویژه پرندگان شهری به برخورداری از غذا و لانه‌های مناسب در زمستان برفی افزود: با هدف ترویج مهربانی با حیوانات ۵۰ آشیانه مخصوص پرندگان طراحی شده و در مناطق مختلف شهرستان خلخال نصب گردید.

شهردار خلخال به آب و هوای بسیار سرد و برودت هوا در مناطق مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای اخیر با ورود سامانه ناپایدار جوی بارش ۲۰ سانتی‌متری برف در خلخال را شاهد بودیم و این در شرایطی است که در خارج از محدوده شهری این میزان از بارش‌ها به بیش از ۵۰ سانتی‌متر نیز رسید تا لزوم حمایت بیشتر از جاندارانی که حق حیات دارند مورد یادآوری قرار گیرد.

او از فعالان زیست محیطی و افراد دغدغه‌مندی که نسبت به فراهم آوردن شرایط لازم برای نصب لانه‌های پرندگان در خلخال اقدام کردند قدردانی کرد و ادامه داد: ترویج مهربانی با محیط زیست و جانداران از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بوده که باید با مشارکت مناسب شهرداری‌های مناطق مختلف استان و فعالان زیست محیطی نهادینه شود.

طرح دان‌خوری پرندگان شهری در خلخال پیگیری می‌شود

جوادی از پیشنهاد در نظر گرفتن مکان‌هایی در پارک‌ها و سطوح مختلف شهری برای دان ریزی پرندگان استقبال کرد و افزود: اختصاص مکان‌های ویژه برای دان‌ریزی پرنده‌های شهری و نصب بنرها و پیام‌های فرهنگسازی در خصوص مسائل مرتبط با مهربانی با پرندگان پیگیری خواهد شد.

به گفته وی برای فراهم آوردن احساس امنیت و آرامش جانداران زبان بسته با هر گونه کشتار سگ‌ها مخالف بوده و به هیچ عنوان اجازه زیرپا گذاشتن قوانین اخلاقی و بروز چنین تخلفاتی را نخواهیم داد.

شهردار خلخال یادآور شد: در زمینه توسعه فرهنگی، شهرستان خلخال از جمله مناطق پیشتاز بوده و با حمایت و تعامل مناسب با دستگاه‌های مرتبط اجرایی توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی را در محوریت برنامه‌های خود قرار داده است.

کد خبر 428618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha