سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
۰ نفر

«انجمن حافظان زیست‌محیطی و حقوقی شهر و طبیعت» از جمله NGOهای فعال در تهران است که برنامه‌های متعددی در حوزه محیط‌زیست در پهنه غرب برگزار می‌کند.

كاشت نهال

این NGO از سال ۱۳۹۵ با مجوز استانداری تهران کارش را رسماً آغاز کرد و حفظ محیط‌زیست شهری، طبیعت و کوهستان با مشارکت عمومی و همچنین شناسایی و ارائه راهکارهای حقوقی برای دفاع از محیط‌زیست از اهداف این انجمن است. از فعالیت‌های این انجمن در پهنه غرب تهران می‌توان به برپایی دوره‌های آموزشی تفکیک پسماند از مبدأ و منطقه‌ای عاری از پلاستیک برای ساکنان منطقه۵ و۲۲ اشاره کرد. «هاشمی» مدیر «انجمن حافظان زیست‌محیطی و حقوقی شهر و طبیعت» درباره فعالیت‌های این انجمن می‌گوید:

«این انجمن به‌صورت رودررو به مردم و بومیان منطقه آموزش می‌دهد و همچنین چالش‌های زیست‌محیطی مناطق شهری و حومه شهری را شناسایی می‌کند. تاکنون این انجمن نزدیک به صد نفر عضو فعال دارد که هریک از آنها نکات آموزشی‌ای را که فراگرفته به اهالی و ساکنان منتقل می‌کند. این انجمن با توجه به کم‌آب بودن جنگل چیتگر و ارتفاعات کوهسار با همکاری اعضای گروه، تعدادی کوهنوردان و ساکنان منطقه۲۲و۵ که بیش از ۳۰ نفر بودند، نوعی بلوط بومی و پسته کوهی را در ارتفاعات چیتگر کاشتند که به آبیاری نیاز ندارد.

گیاهانی که کاملاً با آب و هوای شهر تهران بومی‌سازی شده و قرار است از آنها برای گسترش فضای سبز شهر استفاده شود.» او در ادامه می‌گوید: «این نوع نهال‌ها را می‌توان تا زیر ارتفاع ۲ هزارمتر کاشت و نحوه آبیاری آن در سال اول در تابستان هفته‌ای یکبار است. همچنین سال دوم، ماهی یکبار و بعد از ۵ سال دیگر به آبیاری نیاز ندارد و خودش آب مورد نیازش را از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌کند.» همچنین از دیگر اقدامات انجمن می‌توان به پیگیری دیوارچینی و ایمن‌سازی حاشیه رودخانه کن اشاره کرد. هاشمی می‌گوید: «با توجه به اینکه احتمال طغیان رودخانه کن وجود دارد، برای جلوگیری از صدمات ناشی از جاری شدن سیل، ایمن‌سازی و دیوارچینی حاشیه این رودخانه را با جدیت پیگیری می‌کنیم. در همین راستا تاکنون مکاتبات بسیاری با نهادهای مربوطه از جمله شهرداری داشته‌ایم و به دنبال آن هستیم که این عملیات زودتر اجرایی شود.»

کد خبر 428602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha