در ویژه‌نامه‌ی تولد ۱۸سالگی به تاریخ ۲۷ دی ۱۳۹۷ می‌خوانید:

دوچرخه، شماره‌ی ۹۵۱ منتشر شد

تولد دوچرخه را مبارک گردان!

با شما رکاب خواهیم زد

باز هم خاطره می‌سازیم!

سلام بر جوانی، زنده‌باد نوجوانی!

هم‌چنان ۱۲ساله‌ام!

طنز |  ۱۸سالگی و مکافات!

شعر طنز |  کنسرت خواب

داستان |  آخر دنیا کجاست؟

خوب، بد، عجیب!

سفر به دل زیبایی‌های طبیعت

هجده‌سال دوچرخه

همیشه نوجوان بمان

«یک فوت جانانه» و «هوای رکاب‌زدن»

«حال‌خوب‌کن» و «برادر و خواهر دوچرخه‌ای»

«روی هم‌کاری ما حساب کن» و «مثل یک پیراشکی شکلاتی»

«تولد داریم... چه تولدی!» و «تا آخر، همراه تو»

«قلب تمام دنیا» و «آرزوهای بزرگ‌تر»

با هم جوان می‌مانیم

دوستی هرگز گم نمی‌شود

«کسی نمی‌تواند خاطره‌ها را از ما بگیرد» و »تو بخش بزرگی از منی»

تو اگر نبودی

مسابقه‌ی ویژه‌ی تولد هجده‌سالگی |  برای دل دوچرخه


توضیح تصویر روی جلد:

۱۸سال همرکابی!

علی مولوی: در جلسههای تحریریه، دور هم جمع میشدیم و فکرهایمان را روی هم میریختیم که برای جلد ویژهنامهی ۱۸سالگی چهکار کنیم؟ به کدام تصویرگر سفارش دهیم؟ موضوعش چه باشد؟ آخر میدانید که ویژهنامهی ۱۸سالگی دوچرخه خیلی مهم است. جدا از اهمیت ۱۸سالگی دوچرخه، چون در این ماههای اخیر دوچرخه هشت صفحهای بوده، خیلی مهم است وقتی قرار است برای یکبار دیگر ۱۶صفحهای چاپ شود، جلد جذاب، مناسب و متفاوتی کار کنیم.

یکشب که داشتم به همین موضوع فکر میکردم، نگاهم افتاد به در و دیوار دوچرخه که پر از لوگوهای دستنویس و طراحیشدهی نوجوانهاست. نوجوانهایی که بعضیهایشان دوستان امروز دوچرخهاند، بعضیهایشان دیگر نوجوان نیستند و از بعضیهایشان سالهاست بیخبریم. همین فکر و جرقه، شد ایدهی صفحهی اول ویژهنامهی ۱۸سالگی. تصمیم گرفتیم صفحهی اول را پرکنیم از همین لوگوها که نشانهای باشد از ۱۸سال همرکابی ما و شما در کنار هم. نشانهای باشد از نسلهای نوجوانان دههی شصت تا هشتاد که هنوز هم تا اسم دوچرخه به گوششان میخورد، لبخند ریزی روی لبشان مینشیند و یاد خاطراتشان با دوچرخه میافتند.

طرحهایی که روی جلد این شماره میبینید، منتخبی است از بهترین لوگوها و طراحیهایی که در این ۱۸سال از آثار نوجوانان در دوچرخه منتشر شده. از اولین شماره تا همین شماره، یعنی شمارهی ۹۵۱. آثاری از دوستان نوجوان دوچرخه، سیدهلادن امیرشنوا از تهران، مهدیس اسدی از زنجان، مهسا اسفندیاریمحبوب از قم، بهمن ایلاتی از تهران، حدیث بابایی از تهران، محدثه بوربوررنجبر از پیشوا، مهسا بهرنگ از تهران، شادان تقیزاده از تهران، راضیه چنگیزنائین از شاهینشهر، مهسا حاجیمحمدابراهیم از قزوین، زهرا حقیقتمنش از تهران، طوبی خارستانی از تهران، زهرا خورشیدی از تهران، زهرا رحیمی از شهریار، مهسا رحیمی از تهران، فرزانه رضایی از ملارد، سحر سلطانپورنیا از مهاباد، مهرانا سلطانی از سروستان، سارا ضیایی از تهران، طاهره فریدونی از فسا، زینب علیسرلک از پاکدشت، زهرا علیهاشمی از تهران، ملیکا غلامی از تهران، کیمیا محمددوست از رشت، پرنیان محمدنژاد از تهران، فاطمه مشکواتی از تهران، کیمیا ملکی از تهران، سارا نجفی از سروستان، صبا نوزاد از رشت، نیلوفر نیکبنیاد از تهران، زهرا وطندوست از رشت و هستی هاشمی از ایلام.

کد خبر 428590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha