همشهری آنلاین: باب وودوارد جایزه افتخاری خدمات ادبی انجمن قلم آمریکا (پن) در سال ۲۰۱۹ را دریافت می‌کند.

جایزه پن  برای نویسنده و روزنامه‌نگار ضدترامپ

به گزارش خبرگزاری ایسنا، انجمن قلم آمریکا اعلام کرد «باب وودوارد» نویسنده و خبرنگار به پاس نگارش ۱۹ کتاب پرفروش و ۴۷ سال خبرنگاری در نشریه واشنگتن پُست جایزه افتخاری خدمات ادبی این نهاد را در سال ۲۰۱۹ دریافت خواهد کرد. 

«وودوارد» که چندین دهه است درباره کاخ سفید می‌نویسد به همراه کارل «برنستین» دو خبرنگار واشنگتن‌ پُست بودند که نقش کلیدی در افشای رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا داشتند. «وودوارد» در سال ۲۰۱۸ نیز با نوشتن کتاب «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» به موفقیت بزرگی دست یافت و این کتاب تنها در هفته نخست انتشار به فروش بیش از یک میلیون نسخه دست یافت و در صدر آثار پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت. 

«وودوارد» در کتاب جدیدش نگاهی ترسناک به داخل کاخ سفید ترامپ داشته و شرحی واقع‌بینانه و مستند از دولت ترامپ ارائه می‌دهد و برای نخستین‌بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون در هیچ‌کجا مطرح نشده‌ است. 

جایزه افتخاری خدمات ادبی انجمن قیلم آمریکا (پن) نصیب نویسندگان مطرحی می‌شود که با مجموعه آثار خود به درک و تفسیر بهتر شرایط انسانی کمک می‌کنند. «استفن کینگ»، «فیلیپ راث»، «تونی موریسون»، «جی.کی. رولینگ» و «مارگارت اتوود» از جمله برندگان اخیر این جایزه هستند. 

«سوزان نوسل» رئیس انجمن قلم آمریکا گفت: «وودوارد» در طول چندین دهه فعالیت خود رسوایی‌های سیاسی بی‌شماری را فاش کرده است و به سبب سبک گزارش و منابع دقیق، استانداردی جدید در گزارش و ارزیابی عادلانه و روایت ایجاد کرده است. فعالیت‌های «وودوارد» قدرت حقیقت و نقش اساسی مطبوعات آزاد و بدون ترس را در زمانی که این ارزش‌ها در آمریکا و سراسر جهان مورد هجوم قرار گرفته، یادآور می‌شود. 

مراسم انجمن قلم آمریکا (پن) برای تجلیل از نویسندگان روز ۲۱ می ۲۰۱۹ (۳۱ اردیبهشت) در موزه تاریخ طبیعی آمریکا برگزار می‌شود. 

کد خبر 428550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha