همشهری آنلاین: علی اکبر فرهنگی چهره ماندگار مدیریت رسانه گفت: ارتباطات بازاریابی از دهه ١٩٨٠ به بعد وارد ادبیات بازاریابی شده و امروز جایگاه ویژه خود را باز کرده است.

علي اكبر فرهنگي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر علی اکبر فرهنگی در آیین افتتاح سومین کنفرانس ملی ارتباطات بازاریابی و برندینگ در محل مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با بیان اینکه ارتباطات بازاریابی از دهه ١٩٨٠ وارد ادبیات بازاریابی شده است، افزود: اوج مقوله بازاریابی در ایران در دهه ١٣٣٠ و اوایل ١٣٤٠ شروع به شکل‌گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشینه بازاریابی در ایران بسیار طولانی است، گفت: البته مفهوم ارتباطات بازاریابی و بعدها برندینگ مفاهیمی جدید هستند و تقریبا از نیمه دوم قرن بیستم که بحث بازاریابی شدت می‌گیرد، به تدریج رشته‌ها و شعب مختلف بازاریابی برای خود جایگاه و پایگاه و محمل تبلیغاتی ایجاد می‌کنند.

بر طبق این گزارش، دکتر مسعود کیماسی دبیر علمی این کنفرانس نیز ضمن اعلام برنامه‌های ٢٠ سخنرانی و ٨ کارگاه آموزشی در سومین کنفرانس ملی ارتباطات بازاریابی و برندینگ، گفت: هدف از فعالیت‌های ارتباطات بازاریابی و برندینگ این است که یک ارزش نامحسوس برای کالا برای مخاطبین و مشتریان خلق کرده و دیدگاه مردم را تغییر دهیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر انسجام و هماهنگی بین عناصر مختلفی که در ارتباطات بازاریابی و برندینگ استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ارتباطات بازاریابی موفق نخواهد بود مگر اینکه بویژه ارتباط صاحبان آژانس‌ها و صاحبان برند و آگهی دست به دست همدیگر دهند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر جواد عباسی استاد دانشگاه در سخنرانی با عنوان «بلاک‌چین؛ رنسانس صنعت تبلیغات تجاری» که همزمان با سومین کنفرانس ملی ارتباطات بازاریابی و برندینگ در مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران انجام می‌شود، کاربردهای بلاک‌چین در عرصه بازاریابی و ایجاد اعتماد در مخاطب را مورد بررسی قرار می‌دهد. در همین راستا ارتباطات بازاریابی و برندینگ در انقلاب صنعتی۴ توسط دکتر علی صنایعی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهانتبیین می‌شود.

همچنین دکتر  علی اکبر فرهنگی رییس این کنفرانس به تبیین ارتباطات بازاریابی در عصر فرانوگرا (پست مدرنیسم) می‌پردازد. عصب‌پژوهی ارتباطات بازاریابی از دیگر مباحث نوینی است که توسط دکتر نگار سماک‌نژاد عضو هیات علمی دانشگاه تهران در قالب کارگاه آموزشی ارائه می‌شود.

دکتر احمد روستا عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی به موضوع تبلیغ و ترویج جذاب و محسن میرزایی مولف مجموعه کتاب‌های ۲۳۰ سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی زبان در این کنفرانس به تبیین گذشته، حال و آینده تبلیغات ایران می‌پردازند.

جمعی از اساتید دانشگاه، صاحبان صنایع و مدیران آژانس‌های تبلیغاتی نیز در نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی که ۲۵ و ۲۶ دی ماه در مجموعه مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود به موضوعاتی نظیر برندسازی برای کسب‌وکارهای نو، آرایه‌های بصری در تبلیغات، مهندسی افکار عمومی، بررسی مارکتینگ در شرکت‌های بین‌المللی، ارتقای جایگاه برند با استفاده از کمپین مسئولیت اجتماعی و ... می‌پردازند.

معرفی برندگان اولین دوره جایزه ملی تعالی ارتباطات بازاریابی و تجلیل از برگزیدگان تبلیغات برتر از برنامه‌های اختتامیه سومین کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ است.

کد خبر 428548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha