همشهری‌آنلاین: مدیرعامل آتش‌نشانی اعلام کرد که برای اولین‌بار در بودجه ۱۳۹۸ ردیفی برای سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

بودجه

مهدی داوری صبح سه شنبه ۲۵ دی در حاشیه تشییع پیکر آتش‌نشان شهید احسان جامعی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت بیمه‌ای آتش‌نشانان گفت: در حال حاضر همه آتش‌نشانان بیمه عمر هستند.

به گزارش ایسنا، او در مورد سرانجام سخت و زیان‌آور خواندن شغل آتش‌نشانی، اظهار کرد: آنچه که در مصوبه ۱۳۸ آمده این است که پنج سال سنوات ارفاقی برای این‌گونه مشاغل در نظر گرفته می‌شود، اما این‌که سنوات به ۱۰ سال برسد نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد.

داوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا مدل بیمه‌ آتش‌نشانان تغییر نمی‌کند تا مشکل سخت و زیان‌آور بودن شغل آنها رفع شود، ادامه داد: موضوع بار مالی نیست، اما صندوق بیمه بازنشستگی در شهرداری وجود دارد و اگر قرار باشد که این صندوق تغییر کند، ممکن است که برخی‌ها موافق نباشند.

مدیرعامل آتش‌نشانی در پاسخ به این سوال که چرا مشکلات آتش‌نشانی را از طریق مجمع ۵۱ نفره مجلس شورای اسلامی و شورای شهر  و حضور حناچی در جلسه هیات دولت به گوش مسئولان نمی‌رسانید، اظهار کرد: من حاضرم در هر مجمعی دلایل و مستنداتم را مطرح کنم، اما راه قانونی شورای شهر و شورای عالی استان‌هاست.

او با بیان این‌که شورای شهر برای اولین‌بار در بودجه ۱۳۹۸ لوایح حمایتی آتش‌نشانان در نظر گرفته است، ادامه داد: در بودجه سال آینده برای اولین بار ردیف سخت و زیان‌آور بودن برای شغل آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است. هرچند که امسال شهرداری حمایت کرد و دو نفر از پرسنل که خواستار بازنشستگی بودند را با ۳۰ روز حقوق در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور بودن بازنشسته کردیم.

کد خبر 428546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha