همشهری آنلاین: یک خواننده جشن‌های عروسی در افعانستان به دلیل داشتن شباهت زیاد به نخست‌وزیر کانادا به بخت اول قهرمانی در رقابت استعدادیابی افغان‌استار تبدیل شده است.

جاستين ترودو و عبدالسلام مفتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از AFP، عبدالسلام مفتون با شرکت در مسابقه خوانندگی افغان‌استار در یک‌شب ره صد ساله رفت و یک سلبریتی ناخواسته شد. مهم‌ترین دلیل این ماجرا علاوه بر استعداد او در خوانندگی، شباهت بیش از اندازه به جاستین ترودو بوده است؛ نخست‌وزیر ۴۷ ساله کانادا که از حدود سه سال پیش مسئولیت دولت را بر عهده گرفته و بسیاری او را از جذاب‌ترین سیاستمداران دنیا می‌دانند.

مفتون اهل یکی از روستاهای دورافتاده و بسیار محروم ایالت بدخشان در شمال شرقی افغانستان است و با خوانندگی در جشن‌های ازدواج و تولد روزگار می‌گذراند. او پیش از حضور در مسابقه استعدادیابی افغانستان هرگز نمی‌دانست شبیه نخست‌وزیر جذاب کاناداست. تا اینکه یکی از داوران افغان‌استار این نکته را گوشزد کرد و از آن لحظه به بعد بخت خواننده ۲۹ ساله برای بردن جایزه اول نسخه افغانستانی مسابقه امریکن آیدل به شدت افزایش یافت.

عبدالسلام مفتون امیدوار است شباهت با ترودو باعث جلب توجه و آرای مردمی افغان‌استار شود. او در این باره به خبرنگار آژانس فرانس پرس گفت: «مردم نام مرا یادشان رفته و به من می‌گویند جاستین ترودو. خودم هم اصلا چیزی درباره نخست‌وزیر کانادا نمی‌دانستم تا اینکه تصویر او را در رسانه‌های اجتماعی دیدم. حالا شاید این شباهت عجیب باعث شود بخت من برای برنده شدن در مسابقه خوانندگی ۵۰ درصد افزایش یابد.»

ویدئوی بحث کارشناسی داوران افغان‌استار درباره شباهت مفتون با ترودو ده‌ها هزار بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شده است؛ یک کاربر فیس‌بوک او را «قل گمشده» نخست‌وزیر کانادا توصیف کرده و دیگری ماجرا را درست شبیه یک داستان بالیوودی دانسته است. در فیلم‌های هندی معمولا یکی از دوقلوها در کودکی گم می‌شود و پس از پشت سر گذاشتن انواع مصیبت‌ها در جوانی به قل گمشده خود می‌رسد.

مفتون در میان هشت خواننده‌ای است که روز پنجشنبه باید برای رفتن به مرحله بالاتر مسابقه افغان‌استار رقابت کنند. حتی حضور در این مرحله هم می‌تواند به کسب و کار این خواننده جوان رونق بخشد و زندگی او و چهار فرزندش را دگرگون کند: «می‌دانم که به این زودی‌ها نمی‌توانم به کانادا بروم اما امیدوارم در آینده ترودو را از نزدیک ببینم. او یک شخصیت جهانی است و من مردی فقیر از دورافتاده‌ترین نقطه افغانستان.»

کد خبر 428496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha