دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخش‌هایی از ایالت بایرن در جنوب آلمان و نیز کشور اتریش همچنان شاهد ریزش برف سنگین هستند. خطر سقوط بهمن همچنان پابرجاست و حتی بیشتر هم شده است. شمال بایرن نیز با خطر سیل روبروست.

بارش برف در آلمان

به گزارش دویچه وله، وضعیت آب و هوایی در کوه‌های آلپ همچنان بحرانی است. در پنج منطقه ایالت بایرن وضعیت اضطراری حکمفرماست. در کوه‌های آلپ در بایرن دومین درجه بالای خطر ریزش بهمن اعلام شده است.

صبح روز دوشنبه ۲۴ دی (۱۴ ژانویه) هتلی در ایالت بایرن زیر بهمن رفت. در این حادثه البته کسی آسیب ندید. این بهمن که ۳۰۰ متر عرض داشت، پنجره‌های هتل را شکست و محوطه داخلی هتل را کاملا در بر گرفت.

نیروهای امدادی بلافاصله در محل این هتل حاضر شدند اما نتوانستند عملیات پاکسازی را آغاز کنند زیرا متخصصان در حال بررسی احتمال ریزش بهمن‌های بعدی هستند.

راه‌های ورودی به منطقه‌ای که این بهمن در آن فرو ریخته به دلیل خطر سقوط بهمن از روز یکشنبه ۲۳ دی مسدود هستند. در این منطقه ۱۳۰۰ نفر زندگی می‌کنند.

وضعیت در بایرن سفلی اما کمی آرامتر شده است. راه‌های منتهی به محل ورزش‌های زمستانی "سنت انگلمار" مجددا باز شده‌اند. پس از آنکه ماشین‌های مخصوص جنگلبانی درخت‌هایی را که بر اثر برف شکسته و روی جاده‌ها افتاده بودند جمع‌آوری کردند و برف‌های درختان تکانده شده و برف‌روبی جاده‌ها انجام شد، ساعت پنج صبح اداره محلی باز شدن جاده‌ها و راه‌ها را اعلام کرد. اما بالابرها در منطقه اسکی و مسیرهای پیاده‌روی با چوب اسکی و پیاده‌روی عادی در این منطقه همچنان مسدود هستند.

وزیر کشور آلمان، هورست زهوفر، قرار است روز دوشنبه به منطقه بایرن برود تا تصویری واقعی از اوضاع آنجا به دست آورد. او قرار است با نیروهای امدادی در مناطق بحرانی بایرن دیدار کند.

اورزولا فون‌درلاین، وزیر دفاع آلمان نیز روز یکشنبه به این مناطق سفر کرد و به مناطق بحرانی و برف‌زده پیشنهاد نیروی کمکی از وزارت‌خانه خود را داد.

  • خطر سرریز آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل

برف‌های آب‌شده و باران خطر جاری شدن سیل و سرریز آب رودخانه‌ها را در مناطق فرودست بایرن و نیز ایالت همسایه بایرن، بادن وورتمبرگ افزایش داده است. در برخی مناطق مرکزی و شمالی بایرن آب در زمین‌ها و مراتع جاری شده است. در منطقه فرانکن در شمال بایرن نیز هشدار سیل داده شده است.

در منطقه بایرن سفلی سطح آب رودها بالا رفته است اما در خیابان‌ها هنوز آب جاری نشده است.

  • هزاران اتریشی در محاصره برف

در مناطق مرتفع اتریش نیز وضعیت بحرانی است. بیش از ۱۸۰ جاده و راه در این مناطق مسدود شده‌اند. برخی از روستاها و شهرهای کوچک اصلا قابل دسترسی نیستند.

ارتباط "اشتوبن ام آلبرگ" که محل ورزش‌های زمستانی است با دنیای خارج به کلی قطع شده است. منطقه کوهستانی "فِرن پاس" که یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی بین آلمان و اتریش است در حال حاضر قابل رفت و آمد نیست.

تنها در ایالت زالتسبورگ ارتباط ۱۷ هزار نفر با دنیای خارج قطع شده است. یک‌شنبه شب برخی از جاده‌های این منطقه به دلیل خطر ریزش بهمن مسدود شدند. در منطقه دیگری از زالتسبورگ نیز بیش از هزار نفر در میان برف زندانی شده‌اند.

اداره هواشناسی اعلام کرده که دمای هوا در تیرول تا  پنج درجه گرمتر خواهد شد. در این صورت احتمال سقوط بهمن بیش از پیش می‌شود. در بخش‌هایی از اتریش هم اکنون نیز به دلیل بارش مجدد برف خطر سقوط بهمن در میزان بالا اعلام شده است.  

  • وضعیت بحرانی در سوییس

انستیتوی تحقیقات برف و بهمن سوییس اعلام کرده که خطر سقوط بهمن در بسیاری مناطق در بالاترین درجه خود قرار دارد.   در کانتون "اوری" چهار خودرو در اثر بهمن در یک خیابان جابه جا شده‌اند. کسی اما در این حادثه آسیب ندیده است.

انتظار می‌رود تا دوشنبه شب در مناطقی در شرق برن و چند نقطه دیگر سوییس ۶۰ سانتیمتر تا یک متر برف ببارد.

پیش‌بینی می‌شود در مناطق شمالی و مرکزی آلپ ریزش برف تا اواسط روز سه‌شنبه (۲۵ دی) ادامه داشته باشد. کارشناسان برای مناطقی در اتریش ۵۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر برف جدید پیش‌بینی کرده‌اند که در ترکیب با طوفان و وزش باد می‌تواند خطر ریزش بهمن را بالا ببرد.     

سازمان هواشناسی آلمان نیز برای کوه‌های آلپ در بایرن پیش‌بینی بارش جدید برف را کرده است. ارتفاع برف تازه می‌تواند تا یک متر برسد. برای سایر نقاط بایرن نیز برف آبکی (برفابه) پیش‌بینی شده است که باعث خسارت بیشتر به درخت‌ها و سقف ساختمان‌ها می‌شود.

کد خبر 428480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha