همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از جذب دو هزار و ۵۰۰ سرباز وظیفه نخبه و شایسته در سال جاری در شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

سرباز

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی روز دوشنبه در نشست مشترک امضای تفاهمنامه جذب سربازان وظیفه در شرکت های دانش بنیان، افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای بهره وری از سربازان نخبه است، این طرح منشا تحولات خوبی برای جذب سربازان با مدرک بالا در دستگاه های دولتی و خصوصی خواهد بود.

وی ادامه داد: شیوه نامه این طرح تدوین شده است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عهده دار این طرح است و سامانه سینا با عنوان درگاهی برای مراجعه این افراد در نظر گرفته شده است.

سردار فرحی افزود: در این طرح آزمایشی، تعداد ۵۰۰ نفر برای امسال از سوی فرمانده کل قوا مجوز اخذ شده است که برای افرادی که شش ماه تا یک سال از خدمت آنها باقیمانده است، استفاده شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: در این راستا تعداد ۲ هزار نفر از سربازان وظیفه نخبه و شایسته که یک سال از خدمت آنها باقیمانده است برای گذراندن خدمت سربازی در شرکت های دانش بنیان مشغول به خدمت شوند.

سردار فرحی افزود: در این طرح که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است، برگزار شود، از سهمیه ۵۰۰ نفری تعداد ۱۵۰ نفر و از سهمیه ۲ هزار نفر، تعداد ۶۰۰ نفر به وزارت صنعت، معدن و تجارت تعلق می گیرد. همچنین برای وزارت ورزش و جوانان از سهمیه ۲ هزار نفری، ۵۰ نفر و از سهمیه ۵۰۰ نفر، ۳۰ نفر تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: چنانچه این طرح با موافقت همراه باشد طی سال های آینده ادامه می یابد.

این تفاهمنامه بین «محمد مهدی تندگویان» معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و «عباس قبادی» معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و با حضور سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد.

کد خبر 428458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha