همشهری آنلاین: خبرگزاری وال استریت گزارشی را مبنی بر اینکه آیفون‌های ۲۰۱۹ در سه مدل رونمایی می‌شوند را ارائه داد.

آیفون 11

طبق این گزارش پرچمداران اپل برای سال ۲۰۱۹ همچنان در سه مدل عرضه می‌شوند که دو نسخه نمایشگر OLED خواهند داشت و جایگزین آیفون XS و آیفون XS مکس می‌شوند.

 یک نسخه دیگر نیز همچنان با نمایشگر LCD عرضه خواهد شد و جایگزین آیفون XR خواهد شد. نکته مهم اینجاست که رده بالاترین آیفون ۲۰۱۹ که شاید آیفون ۱۱ مکس نام بگیرد، به دوربین سه گانه مجهز خواهد شد. گوشی جایگزین آیفون XR نیز قرار است دوربین دو گانه داشته باشد.

دوربین سه گانه در آیفون‌های جدید را هفته پیش در یک تصویر رندر دیدیم که گفته شد بر اساس طراحی آیفون ۱۱ ساخته شده است. وال استریت ژورنال در بخشی دیگر می‌گوید که ویژگی‌های جدید دوربین در آیفون‌های ۲۰۱۹، مهم‌ترین بخش از آیفون ۲۰۱۹ خواهد بود.

در ادامه این مطلب، فعلا آیفون جدید را آیفون ۱۱ لقب می‌دهیم اما ممکن است در نهایت، این نام برای آیفون بعدی انتخاب نشود و معمولا تا قبل از ماه سپتامبر نیز نام آیفون جدید لو نمی‌رود.

 در هر صورت به نظر می‌رسد آیفون ۱۱ معمولی که نمایشگری ۵.۸ اینچی دارد، از نظر دوربین تغییر چندانی نخواهد کرد و صرفا به سنسور دوربین جدید مجهز خواهد شد و خبری از دوربین سوم نیست. به نظر می‌رسد آیفون های ۲۰۱۹ تفاوت ظاهری چندانی را به ارمغان نمی‌آورند. با این حال، طبق یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد این آیفون‌ها از سرعت وای‌فای بیشتری پشتیبانی می‌کنند.

آیفون‌های ۲۰۱۹ از جدیدترین استاندارد وای‌فای که وای‌فای ۶ نام دارد، پشتیبانی می‌کند که مبتنی بر تکنولوژی ۸۰۲.۱۱ax است. این یعنی در مقایسه با وای‌فای ۵ که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده، سرعت ارتباطات تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

این بهبود عملکردی زمانی به‌خوبی نمود پیدا می‌کند که چندین نفر به یک هات‌اسپات وای‌فای وصل شوند که به‌خصوص برای هات‌اسپات‌های عمومی، چنین موضوعی حکم‌فرما است. علاوه بر این، پشتیبانی از وای‌فای ۶ تأثیر مثبتی در بهبود عمر باتری گجت دارد که این موضوع خبر خوشایندی برای کاربران آیفون‌ها به حساب می‌آید.

 این استاندارد از قابلیت جدیدی تحت عنوان target wake time بهره می‌برد که در فواصل بین تغییرات سیگنال‌ها، وای‌فای گوشی دیگر به دنبال سیگنال‌های جدید نمی‌گردد و به همین خاطر عمر باتری افزایش می‌یابد.   با توجه به روند هر ساله اپل، به نظر می‌رسد در ماه سپتامبر باید انتظار معرفی آیفون‌های ۲۰۱۹ را داشته باشیم.

با توجه به اینکه هنوز چندین ماه به معرفی این گوشی‌ها باقی مانده، هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات آن‌ها در دست نداریم و فقط به نظر می‌رسد شاهد معرفی جانشین‌های مستقیم آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس خواهیم بود.

کد خبر 428457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha