همشهری آنلاین: مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از تداوم بارش برف و باران در جاده‌ها و مسیرهای ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: به رانندگان توصیه می‌شود در هنگام سفر تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

جاده برف

ایمان مهرابی‌نیا، امروز دوشنبه  ۲۴ دی، در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور و سه محور هراز، کندوان و فیروزکوه اظهارداشت: در حال حاضر شاهد مه گرفتگی در محور هزار هستیم و بارش برف و باران به صورت پراکنده در محدوده‌های امامزاده هاشم و پیست آبعلی ادامه دارد و در ساعات آینده بارش برف بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در محور کندوان در محدوده‌های پل زنگوله، تونل کندوان، پیچ سرهنگ، سه راهی دیزین، گچسر و گرماب بارش پراکنده برف و باران ادامه دارد، گفت: تردد وسایل نقلیه در هر سه محور هراز، کندوان و فیروزکوه بدون هیچ مشکلی در جریان است.

به گفته وی، در مسیر فیروزکوه نیز بارش برف و باران به صورت پراکنده ادامه دارد و طبق پیش بینی سازمان هواشناسی بارش‌ها در ساعات آینده در این سه محور منتهی به تهران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی یادآورشد: محور رامیان - اولنگ - شاهرود واقع در استان‌های گلستان و سمنان و مسیر فرعی شمشک - دیزین در استان‌های البرز و تهران تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

به گفته این مقام مسئول در مرکز مدیریت راه‌های کشور، مسیرهای پونل - خلخال و املش - اطاقور در استان گیلان، سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، گنجنامه - تویسرکان در استان همدان و سروآباد - پاوه در استان کردستان تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی همچنان است.

مهرابی نیا، از مسیر قدیم قزوین - رشت (محدوده تونل شیرین سو) در استان قزوین به عنوان دیگر مسیری نام برد که به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود شده و مسیر جایگزین نیز کنارگذر این تونل است.

وی با بیان اینکه محور فرعی رویان - بلده (حدفاصل وازک تا بلده) در استان مازندران نیز مسدود شده است، گفت: در مسیر اندیکا - شهرکرد در استان خوزستان، تردد وسایل نقلیه سبک از ساعت ۱۷ دیروز(یکشنبه) تا ساعت ۷ فردا (سه شنبه) و همچنین تردد اتوبوس ها از ساعت ۱۷ همان روز تا ساعت ۷ بیست و نهم دیماه از محور مسجد سلیمان - اندیکا - شهرکرد و برعکس به دلیل رانش کوه و آب گرفتگی مسدود است؛ مسیر جایگزین شامل محورهای اندیکا – مسجد سلیمان – هفتکل- ایذه- شهرکرد و اندیکا – مسجد سلیمان – شوشتر- اندیمشک - خرم آباد – الیگودرز- شهرکرد خواهد بود.

تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های تردد شمار نشان می‌دهد اکنون به جز محورهای مسدود یاد شده، ‌ دیگر مسیرهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

در شبانه ‌روز گذشته، کل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۳۶ تردد شمار فعال در مسیرهای برون‌ شهری، نسبت به روز گذشته ۷.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با توجه به بارش برف و باران در فصل زمستان در برخی از محورهای مواصلاتی کشور هموطنان می توانند برای دریافت آخرین وضعیت راه‌های کشور عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند و یا با شماره‌ تلفن‌های ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ تماس بگیرند.

کد خبر 428452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha