همشهری آنلاین: جهانگیری با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند این دوران سخت را خوب مدیریت کند و پیش ببرد و از آن عبور کند، گفت: نخبگان برای عبور از شرایط تحریم کمک کنند.

جهانگيري

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی اظهار داشت: دانشمندان، محققان و دانشمندان، دولت را یاری کنند تا عزتمندانه تحریم‌ها را مدیریت و از آن عبور کنیم.

وی تاکید کرد: باید از سلامت بهداشتی و روانی مردم در شرایط تحریم مراقبت کنیم تا جامعه آسیب نبیند به همین جهت دولت اعتبار و بودجه مناسبی تصویب کرده است اما نیازمند حمایت و همه نخبگان و مشارکت بخش خصوصی هستیم.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: جامعه پزشکان از معتبرترین گروه‌ها نزد مردم هستند و می‌توانند به پشتوانه دانش و تخصص و ابزارها و دستاوردهای خود و همین اعتبار به عنوان سرمایه اجتماعی به دولت برای عبور از شرایط کنونی و حفظ و ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

جهانگیری همچنین گفت: در این شرایط که با تهدیدها و تنگناها مواجه هستیم مسئولیت اصلی حفظ سلامت و بهداشت جامعه به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان نهاد حکومتی و همیاری و همیاری موسسات دانش بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است.

وی از صدا و سیما نیز خواست گزارش‌ها و دستاوردهایی که امروز در این جشنواره ارایه شد را برای مردم اطلاع رسانی کند تا هموطنان آگاه شوند که متخصصان و دانشمندان این سرزمین چه اقدامات بزرگی پس از انقلاب اسلامی انجام داده‌اند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با قدردانی از تمام پژوهشگران دانشمندان و محققان عرصه پزشکی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی که در طول ۲۴ دوره جشنواره علوم پزشکی رازی برگزیده شدند و جایزه دریافت کرده اند به آنها تبریک گفت.
معاون اول رییس جمهوری همچین گفت: شرایط دشوار و خطیر کنونی باید برای همه نخبگان کشور باید بازگو شود و توضیح داده شود که امروز چه مشکلاتی ایران را تهدید می‌کند.

جهانگیری افزود: برای برون رفت از این شرایط دشوار اول باید خوب به مشکلات و شرایط واقف بوده و به مسائل مردم آگاه باشیم و در مرحله بعد برای خارج شدن از این شرایط، برنامه داشته باشیم.
وی بیان کرد: برای برنامه‌ریزی برون رفت از این شرایط مکرر به سوی دانشگاه و دانشگاهیان دست دراز کرده‌ام، با ۱۳ دانشگاه برتر دانشگاه‌های وزارت علوم حدود ۶ ماه جلسه برگزار کرده‌ام و از آنها خواسته‌ام که کشور و مردم ایران نیازمند هستند از این مشکل که ناخواسته تحمیل شده است فکر کنند و برنامه بدهند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: یک زمانی آمریکایی‌های هسته‌ای را بهانه کرده بودند و ما یا مذاکره نمی‌کردیم و یا خوب مذاکره نمی‌کردیم؛ ممکن بود برخی بگویند «شما هم مشکل دارید، خوب مذاکره کنید تیم مذاکره کننده قوی بگذارید و بنشینید گفت و گو کنید» که البته؛ ما نیز همه این کارها را انجام دادیم، با ۶ قدرت بزرگ دنیا مذاکره و به توافق رسیدیم و شورای امنیت نیز توافق بین المللی را تایید کرد؛ اما آمریکایی‌ها با قلدری و یک طرفه از برجام خارج شدند و مجدد ایران را تهدید و تحریم کردند

  • باید مقابل آمریکایی‌ها ایستادگی کرد

معاون اول رییس جمهوری افزود: عزت یک ملت و کشور اجازه نمی‌دهد هر کس خواست با عزت و حیثیت ملت بازی کند، باید مقابل آمریکایی‌ها ایستادگی کرد و آنها را پای منطق و عقل و گفت و گو رساند.
جهانگیری با تاکید بر این که «برای مدیریت عزتمندانه تحریم‌ها و اداره کشور باید راهکار و برنامه داشته باشیم» افزود: نخبگان و صاحب نظران جامعه در مقطع فعلی می‌توانند نقش داشته باشند و به کشور کمک بکنند تا از این شرایط عبور کند دولت نمی‌تواند به تنهایی این دوران سخت را خوب مدیریت کند و پیش ببرد و از آن عبور کند.

وی توضیح داد: ۱۳ دانشگاه وزارت علوم تدوین برنامه عبور را از شرایط تحریم را در اولویت و دستور کار اصلی خود قرار دادند؛ تیم‌های مشترک در زمینه مسائل اقتصادی، بانکی و سرمایه اجتماعی تشکیل دادند و نتاج را برای ما ارسال کردند و جلسه‌های مختلفی با رییسان دانشگاه‌ها و کارگروه‌ها گذاشتیم
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: پیام آن جلسه با دانشگاه‌ها این بود که «دانشگاهیان در کنار دولت ایستاده‌اند و برای عبور از شرایط ست کشور برنامه تدوین می‌کنند تا از شرایط سخت پشت سر بگذاریم»؛ این پیام مهم را باید به جامعه منتقل کنیم.

کد خبر 428449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha