همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «دله‌دزدها» با بردن یکی از جوایز مهم جشنواره پالم اسپرینگز یک گام دیگر به حضور در میان پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۹۱ نزدیک شد.

فيلم دله دزدها برنده نخل طلايي كن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «دله‌دزدها» به کارگردانی هیروکازو کُره-اِدا که بهار امسال جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برده بود، در تعطیلی آخر هفته در آمریکا جایزه فیپرشی (برگزیده منتقدان بین‌المللی) بهترین فیلم خارجی‌زبان سال را از جشنواره معتبر پالم اسپرینگز به دست آورد. با این حال، نماینده ژاپن در اسکار ۲۰۱۹ با حضور «رما» ساخته آلفونسو کوارون کاری سخت برای بردن اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان دارد و شاید به همان حضور بین نامزدها بسنده کند.

سی‌امین جشنواره پالم اسپرینگز شامگاه شنبه با معرفی برخی برگزیدگان به پایان رسید و البته نام فیلم‌های برگزیده تماشاگران روز یکشنبه اعلام شد. در این دوره ۲۲۶ فیلم از ۷۸ کشور به نمایش درآمد و جایزه فیلم برگزیده تماشاگران در بخش داستانی به «گریزلی‌ها» ساخته میراندا دوپنسیه از کانادا رسید. «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک» ساخته جان چستر از آمریکا هم جایزه مستند برگزیده تماشاگران را برد.

منتقدان بین‌المللی (فیپرشی) جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌های خارجی‌زبان را به مارچلو فونته برای «مرد سگی» از ایتالیا اهدا کردند و جوانا کولیگ برای بازی در «جنگ سرد» برنده جایزه بهترین بازیگر زن فیلم‌های خارجی‌زبان شد. «داگمن» متئو گارونه که نماینده ایتالیا در اسکار ۲۰۱۹ بود، به فهرست ۹ نامزد ابتدایی راه نیافت اما «جنگ سرد» پاول پاولیکوفسکی به احتمال فراوان یک نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان برای لهستان به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، جوایز موسوم به انتخاب منتقدان هم اهدا شد و «رُما» (برنده شیر طلایی جشنواره ونیز) چهار جایزه بهترین فیلم، کارگردان، فیلم خارجی‌زبان و فیلمبرداری را برد. لیدی گاگا برای «ستاره‌ای متولد می‌شود» و گلن کلوز برای «همسر» جایزه مشترک بازیگر زن را به دست آوردند و جایزه بازیگر مرد به کریستین بیل برای «معاون» رسید. ماهرشالا علی با «کتاب سبز» و رجینا کینگ با «اگر بیل استریت می‌توانست حرف بزند» هم یک هفته پس از بردن گلدن گلوب، برنده جوایز بازیگران مکمل شدند.

«اسپایدرمن: درون دنیای عنکبوتی» بهترین فیلم انیمیشن، «محبوب/سوگلی» بهترین گروه بازیگری، «ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت» بهترین فیلم اکشن، «خرپول‌های آسیایی» بهترین کمدی، بیل با «معاون» و اولیویا کولمن با «سوگلی» بهترین بازیگران کمدی، پل شریدر با «اولین اصلاح‌شده» بهترین فیلمنامه و بری جنکینز با «اگر بیل استریت می‌توانست حرف بزند» بهترین فیلمنامه اقتباسی دیگر برندگان جوایز انتخاب منتقدان بودند.

کد خبر 428423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha