همشهری آنلاین: در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه، پس از این که داده‌ها نشان داد صادرات و واردات چین، بزرگترین تاجر جهان، افت کرده است، قیمت نفت برنت به زیر ۶۰ دلار سقوط کرد.

نفت

مهر به نقل از رویترز نوشت: در اولین ساعات معاملات روز دوشنبه ۲۴ دی‌ماه، پس از این که داده‌ها نشان داد صادرات و واردات چین، بزرگترین تاجر جهان، افت کرده است، قیمت نفت برنت به زیر ۶۰ دلار سقوط کرد.

 تا ساعت ۷:۱۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۷۰ سنت یا ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۵۹.۷۸ دلار رسید.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۶۳ سنت یا ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۵۰.۹۶ دلار رسید.

 داده‌های رسمی که صبح دوشنبه منتشر شد، از افت دومین اقتصاد بزرگ جهان حکایت دارد؛ صادرات ماه دسامبر چین ۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته سقوط کرد که این بزرگترین کاهش ماهانه آن در دو سال اخیر است. واردات چین هم کاهش یافت و ۷.۶ درصد سقوط کرد، که این بزرگترین کاهش ماهانه از جولای ۲۰۱۶ تاکنون است.

 تاجران می‌گویند که انتشار این داده‌ها، قیمت‌های نفت و سهام آسیایی را که در اوایل معاملات امروز رو به رشد بودند، پایین کشیده‌اند.

 در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه، حفاران آمریکایی، ۴ حلقه چاه خود را بستند و به این ترتیب تعداد کل چاه‌های نفت فعال آمریکا به ۸۷۳ حلقه رسید.

کد خبر 428398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha