همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: مقامات دولت ترامپ گفته‌اند خود را برای ادامه تعطیلی دولت تا ماه آینده (فوریه) آماده می‌کنند و در این میان، برخی فرودگاه‌های آمریکا در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

تعطيلي دولت آمريكا

به گزارش ایرنا، تعطیلی دولت فدرال آمریکا اکنون وارد بیست وسومین روز خود شده و کاخ سفید خود را برای ادامه این تعطیلی تا ماه فوریه آماده کرده است. این درحالی است که «دونالد ترامپ» در توئیتی اعلام کرد که طرحی برای پایان دادن به طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا دارد اما به جزئیات آن اشاره نکرد.

'وال استریت ژورنال' نیز دراین باره نوشت: کاخ سفید بر این باور است تا زمانی که اکثریت آمریکایی ها 'بن غذا' دریافت و از ' بخشودگی مالیاتی' برخوردار هستند، صدای خود را برای تعطیلی دولت بلند نخواهند کرد.

  • تعطیلی فرودگاه میامی

گزارش سی ان ان حاکی است اکنون ۸۰۰ هزار پرسنل دولت فدرال برای چهارمین هفته بدون حقوق مانده که این تعداد شامل ۵۱ هزار نیروی امنیتی فرودگاه های آمریکا است و فرودگاه میامی ترمینال های ورودی خود را به علت نارضایتی پرسنل مراقبت و امنیتی تعطیل کرده است.

بنابراین گزارش مقامات فرودگاه میامی از تعطیلی ترمینال G یکی از شش ترمینال موجود در این فرودگاه از روز شنبه تا دوشنبه خبر دادند، چراکه پرسنل مراقبتی فرودگاه که وسایل و بار مسافران دراین فرودگاه را پیش از سوار شدن به هواپیما کنترل می کنند، حاضر نیستند تا دریافت حقوق خود، به کار ادامه دهند.

سی ان ان افزود: پرسنل دولت فدرال درحالی موظف به رفتن به سرکار خود هستند که به آنها گفته می شود شما باعث زنده نگاه داشتن چرخه کار و برقراری امنیت دراین کشور هستید، اما از دیگر سو به آنها پولی پرداخت نمی شود، چراکه مشاجره ای بر سر تصویب بودجه در واشنگتن دی. سی بین کاخ سفید و کنگره درجریان است.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت شخص ترامپ با دمکرات ها بر سر تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی (یکم دیماه) تعطیل شده است که آنرا به طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ این کشور مبدل ساخته است.

ترامپ تخصیص پنج میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار بودجه سالانه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را درخواست کرده و این درحالی است که دمکرات ها در مجلس نمایندگان تا سقف دو میلیارد دلار و آنهم برای تامین امنیت مرزها موافقت کرده اند.

این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، ۴۲۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و ۳۸۰ هزار نفر دیگر نیز به خاطر نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند.

این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا مسبوق به سابقه است و در چهار دهه گذشته و از دوره ریاست جمهوری 'جرالد فورد' ۲۲ بار تعطیل شده است.

بیشترین تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری «جیمی کارتر» و طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رخ داد.

در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر بین سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹دولت فدرال پنج بار و در مجموع ۵۶ روز تعطیل شد.

نخستین تعطیلی دولت در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون بین ۱۳تا ۱۹ نوامبر ۱۹۹۵ به مدت پنج روز و دومین آن از از ۱۵ دسامبر ۱۹۹۵ تا ۶ ژانویه ۱۹۹۶به مدت ۲۱ روز بود.

کد خبر 428372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha