یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب من فروشنده هستم؛ چگونه به صورت علمی مسیر حرفه‌ای فروشندگی‌تان را پیدا کنید تالیف پوریا یعقوبی منتشر شد.

معرفي کتاب: من فروشنده هستم

این کتاب با پیشگفتاری از پرویز درگی، رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران و آرون راس، نویسنده، سخنران حرفه‌ای و مشاور کسب‌و کار از امریکا از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

امتیاز اصلی کتاب، نقشه‌ی ذهنی آن است که با عنوان "نقشه‌ی ذهنی کتاب من فروشنده هستم" در صفحه ۱۹ آمده است. داستانگویی در فروش از جمله ویژگیهای این کتاب است. پوریا یعقوبی، نویسنده‌ی کتاب با یک عبارت ساده و برگرفته از تاریخ و ادبیات ایران زمین، از داستانگویی، نقبی خلاقانه به فروش زده است. شهرزاد قصه‌گو و داستان هزارویک شب را می‌دانیم. این عبارت ساده چنین است: اگر امروز شهرزاد قصه‌گو بود به احتمال زیاد یکی از موفقترین فروشنده‌های دنیا بود و برای هر محصولی داستانی تعریف می‌کرد تا توجه من و شما را جلب کند.

کار خلاقانه‌ی مولف کتاب در آنجا است که برای اثربخشی داستان به "شناخت مغز" ارجاع می‌دهد؛ یعنی آنچه در فصل اول به آن پرداخته شده است، در فصل چهارم رمزگشایی می‌شود. نثر کتاب سلیس و روان است. هرکجا لازم بوده از طنز بهره‌مند شده است. یعقوبی "فروشنده" است و تمامی کوشش خود را خواهد داشت تا توجه "خواننده" را شکار کند و موفق هم بوده است.

کتاب من فروشنده هستم از تکنیکهای متعدد و متنوعی بهره‌مند است که هر یک از آنها می‌تواند در "یخ‌شکنی" و یا "خاتمه‌ی فروش"، آگاهیهای خوبی را به فروشنده انتقال دهد.

کد خبر 428271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha