همشهری آنلاین: وزیر خزانه‌داری پاکستان با اشاره به تداوم مذاکرات دولت این کشور با صندوق بین المللی پول (IMF) گفت: پیگیری دریافت این وام تنها برای بازسازی اقتصادی است و هیچ گونه خطری مبنی بر ورشکستگی اقتصادی، کشور را تهدید نمی‌کند.

اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان

به گزارش ایرنا «اسد عمر» در گفت و گو با مجریان شبکه های تلویزیونی پاکستان در خصوص موقعیت کنونی اقتصاد پاکستان و دریافت وام از صندوق بین المللی پول گفت: برای احیای اقتصاد، تنها به منابع مالی صندوق بین المللی پول اتکا نداریم و پیگیری دریافت وام از این صندوق تنها برای بهبود اقتصاد است.

وی احتمال ورشکستگی مالی کشور در بازپرداخت وام ها را رد کرد و گفت: با اتخاذ برخی تصمیم های مهم از سوی دولت برای تقویت اقتصادی، پاکستان در موقعیت بهتری برای انجام مذاکرات با صندوق بین المللی پول قرار دارد.

اسد عمر ادامه داد: با انجام اقدامات اصلاحی در اقتصاد، میزان کسری ماهانه تجاری کشور از دو میلیارد دلار به یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

وزیر خزانه داری پاکستان در خصوص افزایش بهای برق و گاز در این کشور نیز گفت: افزایش تعرفه برق و گاز، تنها برای ثروتمندان و نه فقرای جامعه قابل اجراست.

به گزارش ایرنا مقامات صندوق بین المللی پول در گفت وگو با مقامات پاکستانی شرایط دشواری را برای اختصاص وام چند میلیارد دلاری به اسلام آباد تعیین کرده اند.

به گفته کارشناسان شرایط تعیین شده از سوی صندوق بین المللی پول باعث وارد آمدن فشار به مردم این کشور می شود.

این صندوق از دولت پاکستان خواسته تا وضعیت مالی این کشور را بر اساس کسری بودجه به مقدار ۳.۵ درصد تولید ناخالص داخلی تعیین کند.

برای رسیدن به این هدف تنها راه برای دولت پاکستان افزایش مالیات ها و کاهش هزینه های دولتی می باشد، بنابراین صندوق بین المللی پول از دولت خواسته است تا ۱۶۰ میلیارد روپیه از طریق دریافت مالیات های جدید درآمد کسب کند.

دولت پاکستان به رهبری عمران خان باید برای رسیدن به این هدف مالیات عمومی را ۱۸ درصد افزایش دهد.

مقامات صندوق بین المللی پول از اداره درآمد فدرال پاکستان خواسته اند هر چه سریعتر راهبرد جدید مالی را برای افزایش درآمدها از طریق افزایش مقدار مالیات ها تدوین کند.

این نهاد مالی همچنین خواستار کاهش ۲۶ درصدی ارزش روپیه در برابر دلار و دیگر ارزهای خارجی است تا از این طریق دولت بتواند از طریق واردات نیز درآمد حاصل کند.

دولت پاکستان همچنین سعی می کند تا به هدف اخذ مالیات ۱۲.۵ درصدی در برابر تولید ناخالص داخلی برسد.

البته پیشتر نیز وزیر خزانه‌داری پاکستان با بیان شرایط سخت صندوق بین‌المللی پول برای پرداخت وام به این کشور گفته بود که برخلاف آنچه مسئولان این صندوق تصور می‌کنند، هیچ عجله‌ای برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول نداریم.

کد خبر 428256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha