همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به آغاز تحقیقات اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد خود و روابط احتمالی اش با روسیه، مقام‌های این نهاد را زیر سوال برد و به شدت از آنها انتقاد کرد.

دونالد ترامپ

به گزارش ایرنا، ترامپ با انتشار توییتی به خبر منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز واکنش نشان داد مبنی بر اینکه پس از اخراج «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی، این اداره تحقیقاتی را با محوریت تهدید امنیت ملی آمریکا از سوی شخص رئیس جمهوری آغاز کرده است.

ترامپ در این توییت نوشت: در (گزارش) روزنامه شکست خورده نیویورک تایمز خبردار شدم که رهبران سابق فاسد اف بی آی که تقریبا همگی به دلایل بسیار بدی، اخراج یا مجبور به ترک این آژانس شدند، تحقیقاتی را در مورد من بدون مدرک و دلیل و پس از آنکه جیمز کومی دروغگو را اخراج کردم، آغاز کردند، فساد کامل.

در گزارش نیویورک تایمز عنوان شده که اف بی آی در این تحقیقات احتمال کارشکنی ترامپ در سیستم قضایی را به واسطه اخراج کومی مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین این تحقیقات به این مساله می پردازد که آیا ترامپ آگاهانه برای روس ها کار می کرده یا اینکه تحت نفوذ کرملین قرار گرفته؛ افشاگری که تاکنون در مورد آن گزارشی منتشر نشده است.

ترامپ در ادامه تلاش کرد کاربران توییتری اش را متوجه نامحبوب بودن شخص کومی در زمان اخراج کند و از این رو در توییت دیگری نوشت: یک چیز خنده دار در مورد جیمز کومی؛ همه می خواستند که وی اخراج شود، جمهوریخواه و دمکرات.

وی در ادامه این توییت آورد: پس ازتحقیقات دستکاری شده و سرهم بندی شده در مورد هیلاری کلینتون شیاد، در شرایطی که در آخر هفته چهارم ژوئیه با وی مصاحبه شد، اما نه ضبط شد و نه سوگند یاد کرد، و در حالی که وی (هیلاری) گفت که هیچ چیز نمی داند (یک دروغ).

ترامپ درادامه توییت دیگری بدین شرح منتشر کرد:اف بی آی به خاطر رهبری ضعیف کومی وشیوه رسیدگی وی به افتضاح کلینتون کاملا نابسامان بود (نیازی به ذکر سواستفاده وی (کومی) از قدرت از وزارت دادگستری نیست). تصمیم من برای اخراج جیمز کومی، روز بزرگی را برای آمریکا رقم زد. وی یک مامور حقه باز بود.

ترامپ درتوییت دیگری نوشت: من در مقایسه با اوباما، بوش یا کلینتون، نسبت به روسیه خیلی سختگیرتر بوده ام. شاید سختگیرتر از هر رئیس جمهور دیگری. در عین حال و همانطور که اغلب گفته ام، سازگاری داشتن با روسیه، چیز بدی نیست، بلکه خوب است. من کاملا انتظار دارم که روزی روابط خوبی با روسیه را بار دیگر داشته باشیم.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که اف بی آی تحقیقاتی را در مورد این مساله که آیا ترامپ شخصا به طور مخفیانه در راستای منافع روسیه فعالیت داشته؟، آغاز کرده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که تحقیقات اف‌بی‌آی این مسئله را هم شامل می‌شد که آیا عملکرد رئیس جمهور آمریکا را می‌توان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست؟

اف بی آن قبلا در مورد ارتباط بین ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، تردیدهایی داشته است، اما این اولین بار است که شخص رئیس جمهوری در مورد روابطش با مسکو زیر سوال رفته است.

درهمین حال، اخراج کومی از سوی ترامپ نگرانی ها را در مورد عملکرد رئیس جمهوری و احتمال ارتباط وی با روسیه افزایش داده است.

جیمز کومی، رییس پیشین اف‌بی‌آی که در زمان باراک اوباما به این سمت منصوب شده بود، درمه ۲۰۱۷ به خاطر اختلافاتش با دونالد ترامپ از سمتش برکنار شد.

در آن زمان گفته شد که ترامپ، جیمز کومی را به دلیل عملکرد نامطلوبش در رسیدگی به ماجرای جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون اخراج کرده است.

دموکرات‌ها گفتند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره ادعاهای مربوط به تعاملات سری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بوده است.

کد خبر 428254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha