همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸، از پیش‌بینی رییس سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨ خبر داد.

كارگر

محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، همتی رییس کل بانک مرکزی و زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: در این جلسه دکتر نوبخت سه هدف اصلی بودجه را اشتغال، کاهش فقر مطلق و مهار تورم دانست.

وی افزود: آقای دکتر نوبخت همچنین گفت ۶۵۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و هفتاد و هفت هزار شغل در سال ۹۸ در نظر گرفته شده و همچنین ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی و دارو ... پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس اضافه کرد: آقای دکتر همتی نیز پیرامون نحوه و میزان تامین ارز مورد نیاز کشور توسط بانک مرکزی مطالبی را عنوان کرد و آقای مهندس زنگنه هم مواردی را در مورد درآمدهای نفتی و میزان فروش نفت مطرح کرد.

نگهبان با اشاره به پیش بینی لایحه بودجه سال ۹۸ در دو سقف، گفت: سقف اول ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و سقف دوم ۴۴۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در این لایحه منابع شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک ها ۷۲ درصد، درآمدهای اختصاصی دولت ۴ درصد و منابع عمومی دولت ۲۴ درصد است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ یادآور شد: در این لایحه اعتبارات هزینه‌ای ٣٢٠ هزار میلیارد تومان، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ۶۲ هزار میلیارد تومان و اعتبارات تملک دارایی مالی ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه درآمدهای مالیاتی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان، صادرات رسمی نفتی یک ونیم میلیون بشکه در روز، سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد و متوسط قابل وصول هر بشکه نفت صادراتی ۵۴ دلار در نظر گرفته شده است. همچنین نرخ تسعیر ارز کالاهای اساسی ۴۲۰۰ تومان و متوسط نرخ ارز ۵۵۴۴ تومان پیش‌بینی شده و ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی و کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نگهبان ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۸، درآمدهای عمومی ۲۰۸ هزار میلیارد تومان، واگذاری دارایی‌های سرمایه ای ۱۴۸ هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های مالی ۵۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، حمایت از تولید و اشتغال، توجه ویژه به فرهنگ و افزایش پایداری بودجه در مقابل تحریم‌ها و شوک‌ها را از ویژگی‌های لایحه بودجه در شرایط تحریمی عنوان کرد.

کد خبر 428222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha