همشهری آنلاین: دولت دانمارک با همکاری شهرداران کپنهاگ طرح جدیدی را برای ساخت ۹ جزیره جدید در نزدیکی ساحل این شهر ارائه کرده است. قرار است سرزمین‌هایی که از اجرای این طرح ایجاد می‌شوند، برای فعالیت‌های تفریحی، صنعتی و تولید انرژی سبز به کار گرفته شوند.

جزاير

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این پروژه Holmene نام دارد و در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب کپنهاگ اجرا خواهد شد. قرار است این ۹ جزیره با استفاده از خاک حاصل از حفاری تونل‌های مترو و پروژه‌های ساختمانی که میزان آن به ۲۶ میلیون متر مکعب می‌رسد، تامین شود.

جزایر ۹گانه کپنهاگ سه میلیون متر مربع فضای جدید را در اختیار می‌گذارند که شامل مناطق تجاری و صنعتی و مناظر طبیعی برای فعالیت‌های ورزشی و گردشگری خواهد بود.

تولید انرژی سبز یکی از نقاط تمرکز اصلی این پروژه است و این جزایر محل استقرار توربین‌های بادی و بزرگ‌ترین کارخانه تبدیل ضایعات به انرژی در شمال اروپا خواهند بود.

علاوه بر جزایر ۹گانه قرار است ساختارهایی برای جلوگیری از سیلاب و همچنین صخره‌ها و جزایر کوچکی برای حمایت از حیات وحش محلی در این منطقه ساخته شود.

انتظار می‌رود عملیات ساخت این جزایر در سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز و در سال ۲۰۴۰ تکمیل شود. هزینه ساخت این جزایر حدود ۴۲۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود. قرار است این جزایر به ترتیب ساخته شوند و اولین جزیره ظرف ۶ سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

آشنایی با دانمارک

کد خبر 428199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha