همشهری‌آنلاین: رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بررسی و تصویب سیاست‌های پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور در جلسه اخیر این شورا خبر داد.

مهدي جمالي نژاد، وزارت كشور

مهدی جمالی‌نژاد گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص لحاظ مولفه‌های پدافند غیرعامل در تمامی برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها و با توجه به اهمیت طرح‌های جامع حمل و نقل و ترافیک در نظم‌دهی و سهولت بهره‌گیری از سامانه‌های حمل و نقلی موجود در شهرها و تردد هرچه بهتر شهروندان در معابر شریانی و عمومی شهرها و بر اساس درخواست رسمی سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر لحاظ موضوعات پدافندی در این طرح‌ها، این موضوع در دستور کار شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، او اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نظرات دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اخذ و ابعاد مختلف موضوع در جلسه‌های متعدد کمیته فنی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح و بررسی شد.

جمالی‌نژاد افزود: در جلسه ۱۹دی شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مقرر شد در هر شهر با توجه به مخاطرات طبیعی و تهدیدات احتمالی موجود، تقاضاهای محتمل برآورد شده و در طرح‌های جامع حمل و نقل و ترافیک لحاظ شود.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، او اضافه کرد: بر این اساس پیش‌بینی تقاضاهای مبتنی بر تخلیه اضطراری شهرها در مواقع ضروری و اسکان موقت از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌بایست در طرح‌های جامع حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 428162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha